کشتی‌های پهن پیکر در فاز دوم بندر شهید بهشتی پهلوگیری می‌شوند

مدیرکل بندر شهید بهشتی گفت: در فاز دوم قرار داد با هندی‌ها امکان پذیرش کشتی‌ها با ظرفیت ۲۴هزار TEU فراهم شده است.

 قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر شهید بهشتی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه موافقتنامه ایران و هند در خصوص فاز دوم بندر شهید بهشتی با همکاری بنیاد مستضعفان و کشتیرانی منعقد شده است گفت: این موافقتنامه بسیار مهم است و می‌تواند نیاز‌های ملی و بین المللی این بندر بیشتر از گذشته نشان دهد ونقش استان سیستان و بلوچستان برجسته‌تر کرده است.

وی افزود: فاز اول  توسعه بندر شهید بهشتی با هندی که در خصوص  قرارداد تجهیز و بهره برداری از ترمینال کانتینری و کالای عمومی است و فاز اول آن  عملیاتی شده است و هندی‌ها با ۱۲۰ میلیون دلار تجهیزات وارد فاز اول شده اند.

عسکری نسب بیان کرد: فاز دوم که در راستای توسعه دریامحور به ویژه توسعه سواحل مکران در بندر چابهار  اجرایی شد.

وی با بیان اینکه فاز دوم  که حدود ۳۵هکتار از کرانه و ۱۰هکتار پس کرانه بوده و مقرر شده است که یک اسکله ۹۰۰متری در این بخش  ساخته شود گفت:  حوزه‌های کانتینری با عمق ۱۹متری  پذیرش کشتی‌های بزرگ کانتینری ۲۴ هزار TEU  فراهم می‌شود.

عسکری نسب بیان کرد: حدود ۱۵ونیم متر و حدود ۱۰ درصد  از این پروژه و استحصال اراضی توسط خود سازمان بنادر و دریانوردی  انجام شده است.

مدیر بندر شهید بهشتی بیان کرد: با توافقنامه‌ای که  با حضور وزیر راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  بزرگترین ناوگان ملی در اختیار دارد همچنین بنیاد مستضعفان ک در حوزه‌های پسکرانه و تخلیه و بارگیری در بنادر کشور فعال هست تفاهم‌نامه اولیه امضا شده  است.

او تاکید کرد: این قرارداد در حوزه‌های طراحی، ساخت، تجهیز و بهره برداری اتفاق خواهد افتاد که حدود ۵۵۰میلیون دلار برآورد اولیه آن بوده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار