افزایش ۱۳۸ درصدی خودرو‌های باری مجاز درون‌شهری مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته تعداد خودرو‌های ناوگان باری درمشهد ۱۳۸ درصدافزایش یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: برای ساماندهی خودرو‌های باری تمامی شهرداری‌ها موظف به صدور سه نوع پروانه شامل پروانه فعالیت خودرو‌های حمل و نقل بار، پروانه اشتغال رانندگان و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل هستند.

سیدجعفر شمس با اشاره به صدور ۶۰۰۰ پروانه فعالیت جدید برای خودرو‌های باری درون‌شهری طی سال گذشته، افزود: این تعداد پروانه جدید مربوط خودرو‌هایی است که در سال گذشته وارد ناوگان ما شدند. سال گذشته شاهد افزایش حدود ۱۳۸ درصدی در تعداد خودرو‌های ناوگان بوده‌ایم. تا کنون ۶۳ هزار و ۸۰۰ ناوگان ساماندهی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد در خصوص فرایند اخذ پروانه فعالیت خودرو‌های باری درون‌شهری، هم گفت: مجوز‌های ناوگان باری درون‌شهری به دو دسته پروانه فعالیت ویژه خودرو و پروانه اشتغال ویژه راننده تقسیم می‌شوند که صدور آنها از طریق شرکت‌های تحت نظارت سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری صورت می‌گیرد.

شمس افزود: با توجه به اینکه فعالیت خودرو‌های حمل‌ونقل بار بدون پروانه و مجوز فعالیت غیرقانونی است، نمی‌توان آمار دقیقی در مورد میزان فعالیت‌های حمل بار بدون مجور ارائه داد. اما به صورت تخمینی می‌توان گفت تقریبا چیزی کمتر از ۳۰ هزار خودرو در شهر داریم که هنوز پروانه فعالیت نگرفته‌اند.

وی در مورد دلایل اخذ نکردن پروانه فعالیت برای برخی خودرو‌های حمل‌ونقل بار درون‌شهری، گفت: شرط گرفتن پروانه فعالیت، داشتن معاینه فنی برای خودرو است و حدود ۴۰ درصد از خودرو‌هایی که پروانه فعالیت برای آنها صادر نشده، معاینه فنی اخذ نکرده‌اند که این مورد به دلایلی مختلفی مثل فرسودگی یا تغییر کاربری خودرو اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در جریان صدور مجوز فعالیت برای خودرو‌های حمل و نقل بار، افزود: یکی از مهمترین سرفصل‌های آموزش به رانندگان خودرو‌های حمل‌ونقل بار، آموزش قوانین و آیین‌نامه‌های به‌روز راهنمایی رانندگی و یادآوری قوانین قدیم است وبخش دیگر این آموزش‌ها در خصوص چگونگی مهار بارها، برخورد با مشتری و اقدامات مرتبط با حوزه سازمانی مااست.

او گفت:علاوه بر آن یک دوره امداد و نجات و اطفاء حریق نیز برای رانندگان برگزار می‌شود. ۱۰ ساعت از فرایند آموزشی در قالب جزوه و به صورت غیرحضوری و ۶ ساعت به صورت حضوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.