لامرد در مسیر توسعه و جهش صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان لامرد، برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی بازدید کر.د

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید باید فرصت‌ها، مزیت‌ها و زیرساخت تولید برای سرمایه گذاران فراهم شود گفت:مسیر اصلی توسعه در این شهرستان حرکت به سمت تولید است.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه شهرستان لامرد در دو دهه اخیر حرکت خود را به سمت توسعه صنعتی آغاز و این موضوع با فراهم شدن زیرساخت‌های تولید و استقرار واحد‌های بزرگ صنعتی نظیر مجتمع آلومینیوم و صنعت سیمان و برخی صنایع بزرگ دیگر در حال تحقق است گفت:در بحث ظرفیت سازی برای استقرار صنایع کوچک و متوسط نیز بستر‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی انرژی بر، شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی میرایی در این شهرستان تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ایجاد شده است گفت:در شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی زیرساخت‌ها در وضعیت خوبی قراردارد و بخش عمده‌ای از مساحت این شهرک‌های صنعتی در قالب ۶۶قرارداد به متقاضیان واگذار و تاکنون ۳۲ واحد با اشتغال ۴۷۵ نفر نیز در مرحله تولید و بهره برداری قرارگرفته اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی انرژی بر نیز در برنامه قرارگرفته است گفت:این شهرک صنعتی باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان لامرد در بخش انرژی نظیر دارابودن میادین گازی و همجواری با پالایشگاه گاز پارسیان، نزدیکی شهرستان با مناطق پارس جنوبی و شهرستان پارسیان وآب‌های نیلگون خلیج فارس و همجواری با منطقه ویژه اقتصادی لامرد و صنایع بزرگی نظیر آلومینیوم می‌تواند موقعیت ویژه‌ای را برای استقرار صنایع پایین دستی حوزه انرژی و آلومینیوم با هدف تکمیل زنجیره ارزش فراهم کند.

او افزود: استقرار صنایع صادرات محور با توجه به نزدیکی شهرستان به بنادر و پایانه‌های صادراتی و موقعیت شهرستان بعنوان پس کرانه از ظرفیت‌های ویژه و منحصربفرد این شهرستان است و به همین دلیل نیز تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد:با توجه به ماهیت شهرک صنعتی انرژی بر، حفظ رده بندی زیست محیطی شهرک صنعتی انرژی بر لامرد جهت استقرار طیف گسترده‌ای از صنایع بویژه صنایع دارای رده بندی بالا مورد تاکید است.

عظیمی با اشاره به برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای ایجاد و راه اندازی ناحیه صنعتی در بخش اشکنان لامرد به مساحت حدود ۵۰ هکتار گفت:مراحل اولیه ایجاد این ناحیه و اخذ استعلام‌ها انجام شده که درصورت تعیین تکلیف نحوه تامین آب و برق، مراحل تصویب و اجرای این ناحیه صنعتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در بازدیدی که از اراضی درنظر گرفته شده برای این ناحیه صنعتی انجام شد و نیز جلسه با امام جمعه وبخشدار بخش اشکنان ظرفیت‌های منطقه برای ایجاد ناحیه صنعتی مناسب ارزیابی شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به بازدید بازدید از اراضی پیشنهادی جهت ایجاد ناحیه صنعتی در بخش علامرودشت شهرستان لامرد و جلسه با امام جمعه ومسولان این بخش گفت:ظرفیت‌های این منطقه نیز بررسی شد، اما بمنظور تسریع در کار، آماده حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی غیر دولتی هستیم و همراهی و کمک‌های فنی را ارائه می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به لامرد از تعدادی از واحد‌ها وطرح‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی لامرد و ناحیه صنعتی نیرایی بازدید و مشکلات این واحد‌ها را بررسی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار