در سفر استاندار فارس به نی ریز مصوب شد:

تبدیل شهرک صنعتی غدیر گه نی‌ریز بعنوان ساختگاه تخصصی انرژی تجدیدپذیر

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان نی‌ریز در بخش‌های صنعتی و معدنی گفت: این شهرستان پس از شیراز بیشترین تعداد قراردارد‌های سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

سید مسعود عظیمی در نشست شورای اداری شهرستان نی ریز که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، گفت: در شهرستان نی ریز ۳شهرک و ناحیه صنعتی سنگ نی ریز، ده فاضل و غدیرگه ایجاد شده وتکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در این شهرستان مورد توجه ویژه است.

عظیمی با بیان اینکه شهرک صنعتی غدیرگه نی ریز با توجه به ظرفیت‌های موجود در آن نظیر وجود پست برق، به ساختگاه تخصصی انرژی خورشیدی تبدیل خواهد شد گفت: باتوجه به برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز موقعیت شهرستان نی ریز بعنوان یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی استان، راه اندازی ساختگاه تخصصی انرژی تجدیدپذیر و استقرار طرح‌های مرتبط با تولید انرژی در آن می‌تواند بخشی از ظرفیت مورد نیاز انرژی برق شهرستان را تامین کند.

او با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی با همکاری با دستگاه‌های حاکمیتی بستر‌های لازم را برای توسعه صنعتی و اشتغال فراهم می‌کند، افزود: در این زمینه به دنبال ایجاد هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها هستیم تا روند توسعه صنعتی و جهش تولید در استان شتاب گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تکمیل ظرفیت واگذاری اراضی در شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز گفت: طرح‌توسعه این شهرک‌های صنعتی به مساحت ۷۰هکتار در دست اقدام است که مقرر شد ۲۰هکتار آن جهت ساختگاه استقرار طرح‌های سرمایه گذاری انرژی خورشیدی و ۵۰ هکتار آن نیز با اولویت تشکیل شهرک صنعتی غیر دولتی تحت مدیریت یک شرکت ذیصلاح، در اختیار متقاضیان قرار گیرد و درصورت تشکیل نشدن شرکت، مراحل الحاق کامل اراضی به شهرک صنعتی سنگ انجام شود.

او در ادامه با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی سنگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور است که دارای ۱۸۴ قرارداد سرمایه گذاری بافعالیت ۱۵۰ واحد و اشتغال ۱۸۰۰ نفر است که این حجم از سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه شهرک صنعتی سنگ نی ریز در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است، به همین دلیل نیز تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص این شهرک صنعتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تعیین تکلیف اجرای طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی سنگ نی ریز بعنوان یکی از مصوبات سفر استاندار فارس خبر داد و گفت: اعتبارات این طرح بصورت مشارکتی توسط شرکت‌های توزیع برق فارس، شرکت برق منطقه‌ای فارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تامین خواهدشد.

عظیمی همچنین از رفع مشکل طرح توسعه ناحیه صنعتی ده فاضل نی ریز خبر داد وگفت:با دستور استاندار فارس مقرر شد طرح توسعه این ناحیه صنعتی به صورت ۱۵ هکتار جهت واحد‌های نمایشگاهی سنگ و ۱۶ هکتار نیز بصورت شهرک صنعتی غیر دولتی پیگیری و اقدام شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرایی شدن خوشه سنگ نی ریز خدمات داد و گفت:خوشه سنگ نی ریز تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود تا بستر ساز جهش تولید و صادرات در صنایع سنگ این شهرستان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار