تحقق عدالت مالیاتی در دولت شهید رئیسی

جوکار گفت: در دولت سیزدهم با استفاده از نظام مالیاتی هوشمند برای پیدا کردن فراریان و تحقق عدالت مالیاتی تلاش شد.

محمدصالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات انجام شده در دولت شهید رئیسی در حوزه اصلاح نظام مالیاتی و ایجاد عدالت مالیاتی گفت: دولت شهید رئیسی در بحث مالیات و اصلاح سیستم مالیات‌ستانی اقدامات زیادی انجام داد تا این سیستم هر چه بیشتر به عدالت نزدیک شود. الزام مشاغل به استفاده از سیستم پوز و متصل کردن آنها به سامانه مودیان باعث شد که از مشاغل بر اساس درآمدشان مالیات اخذ شود.

وی بیان کرد: فرار مالیاتی مشاغل پردرآمد و دانه درشت‌ها در نظام مالیاتی ما خیلی جدی بود و عمده درآمد مالیاتی از بخش شفاف اقتصاد مثل کارمندان و کارگران اخذ می‌شد و افراد که درآمدی به مراتب بالاتر از بخش شفاف اقتصاد دارند مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. 

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس دوازدهم اظهار کرد: دولت شهید رئیسی تاکید زیادی برای شناسایی این فراریان از پرداخت مالیات و شناسایی بخش پنهان اقتصاد داشت به همین دلیل به همراه مجلس برای عدالت در پرداخت مالیات اقدام به هوشمندسازی سیستم مالیات‌ستانی کرد. 

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم گفت: در بحث مالیات بر درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه قوانینی مصوب شد تا از دلالی و سوداگری در کشور جلوگیری کند و سرمایه‌های مردم را به بخش مولد اقتصاد وارد کند. 

جوکار ادامه داد: در بحث مالیات‌ستانی شاهد هستیم در دولت سیزدهم تلاش زیادی شد و به میزان زیادی با شناسایی همین فراریان مالیاتی بر درآمد مالیاتی کشور افزوده شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس دوازدهم اظهار کرد: با هوشمندسازی سیستم مالیات‌ستانی می‌توان خانه‌های خالی را شناسایی کرد و از آنها مالیات اخذ کرد و به این شیوه آنها را ترغیب کرد تا خانه‌های خود را اجاره بدهند که به این وسیله از بحران مسکن هم کاسته می‌شود. 

وی گفت: دولت می‌تواند از طریق اخذ مالیات، درآمد‌ها و منابع مورد نیاز خود را تامین کند و درآمد‌های نفتی را صرف توسعه، عمران و آبادانی کشور کند. 

جوکار بیان کرد: در هر اقدامی که توسط دولت، مجلس و سایر ارگان‌ها انجام می‌شود اگر مبنای عمل عدالت باشد قطع‌به‌یقین موفق خواهیم شد، اما اگر در سیستم مالیاتی بی‌عدالتی وجود داشته باشد باعث بی‌انگیزگی در بین مردم برای شفافیت در اعلام درآمدهایشان می‌شود در همین راستا برای پیدا کردن فراریان با استفاده از نظام مالیاتی هوشمند تلاش شد و برخورد با فراریان مالیاتی در دولت سیزدهم نشان‌دهنده اهمیت دادن به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جدی میفرمائید؟ مثل بقیه شعارهایتان ! توجه ندارید که 70% گردش سرمایه کشور از مالیات معاف و رسیدگی نمی شود!!
Germany
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
عدالت مالیاتی ، عجب سپرده گذاران ونزول خوران و ربا خوران معاف از مالیات کردی و کسبه و آدم ها زحمت کش مالیات ده برابر کردی از کدام عدالت حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
پول نفت و صادرات برق و گاز و فولاد و سایر معادن را چکار میکنن ؟؟
کجا میبرن ؟؟
آخرین اخبار