برگزاری برنامه‌های «هفت در هفت» تابستانه دانش‌آموزان اصفهانی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برنامه‌های «هفت در هفت» تابستانه دانش‌آموزان اصفهانی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در جلسه ستاد تابستانی فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با اشاره به راه‌اندازی بیش از دو هزار پایگاه تابستانه گفت: امسال هم‌زمان با سراسر کشور برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی دانش‌آموزی و همگانی با عنوان هفت در هفت طی هفت پنجشنبه در اصفهان اجرا می‌شود.

 مهدی نم‌نبات افزود: برنامه‌های اوقات فراغت سال جاری با شعار تربیت بدون توقف و با رویکرد مدرسه‌محوری اجرا خواهد شد.

او گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در راستای رشد همه‌جانبه شخصیت آنها، پاسخ به نیاز‌های علمی، تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان، ارتقای سطح دانش و بینش آنان، تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت‌پذیری، تأمین سلامت جسمانی و روانی و استمرار فعالیت‌های تربیتی سال تحصیلی در طول تابستان از جمله اهداف برنامه‌های اوقات فراغت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با تشریح سیاست‌های راهبردی فعالیت‌های تابستانی گفت: فعال‌سازی و استفاده حداکثری از مدارس، بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد، توجه به برنامه‌های نخبگان دانش‌آموزان، دقت فعالیت‌های اجتماعی و گروهی محله‌محور از مهم‌ترین سیاست‌های در نظر گرفته شده است.

او با تأکید بر اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های تابستانه سال جاری ابراز داشت: برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان پیش‌رو به صورت دانش‌آموزمحور طراحی شده است تا پاسخگوی نیاز آنها باشد.

نم‌نبات گفت:: برگزاری اردو‌های یک روزه دانش‌آموزی، تشکیل اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین و رویداد عمومی و همگانی هفت در هفت از برنامه‌های مهم در نظر گرفته شده است.

او با تشریح برنامه هفت در هفت ادامه داد: این برنامه در هفت پنجشنبه تابستان با محوریت جشن عمومی ولایت، جشن عمومی امامت، حجاب و عفاف، آئین‌های حسینی، شهدای مدافع حرم و پیاده‌روی همگانی خواهد بود و به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طی تابستان ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۰۰ پایگاه تابستانه آموزش و پرورش در استان فعالیت بودند، گفت: بیش از ۴۳ درصد دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف شرکت داشتند که سال جاری درصدد هستیم تعداد پایگاه‌های تابستانه را به دو هزار پایگاه برسانیم.

او خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه، آمادگی همکاری با تمام تشکل‌های مردم‌نهاد دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سپاه پاسداران را دارد و در تلاشیم تا از تمام ظرفیت‌ها به این منظور استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.