آغاز به کار مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ؛ میزبانی پوتین از رؤسای خبرگزاری‌های جهان

مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ در حالی آغاز به کار کرد که رئیس‌جمهوری روسیه با مدیران رسانه‌های بین‌المللی دعوت شده به این اجلاس دیدار دارد.

مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه در حالی آغاز به کار کرد که این اجلاس، برنامه‌هایی در سایر بخش‌ها همچون جامعه، فرهنگ و رسانه را نیز در خود جای داده و از آن جمله قرار است، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با مدیران رسانه‌های بین‌المللی دعوت شده به این اجلاس دیدار داشته باشد.

به نقل از رسانه‌های روسیه، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: در نشست امروز -چهارشنبه- پوتین و رؤسای خبرگزاری‌های جهان، نمایندگانی از کشور‌های دوست و غیردوست روسیه حضور خواهند داشت.

دیمیتری پسکوف در ادامه با اشاره به ابعاد رویداد‌های مجمع بین‌المللی سن‌پترزبورگ، همکاری مبتنی بر قانون و منافع متقابل در شرایط تغییریافته جهان را ایده محوری این رویداد عنوان کرد.

علی نادری مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز بنا به دعوت رسمی مشاور پوتین رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت در این اجلاس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است.

مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ تا هشتم ژوئن (۱۹ خردادماه) برپاست و این شهر روسیه در این مدت میزبان مقامات و صاحب‌نظران مختلف از کشور‌های مختلف جهان است.

در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از دستاورد‌های صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان برپا می‌شود.

بنا بر اعلام مشاور رئیس جمهوری روسیه و دبیر اجرایی کمیته سازماندهی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ، موضوع اصلی این مجمع امسال "تشکیل نقاط رشد جدید، اساس یک جهان چندقطبی" است.

آنتون کوبیاکوف در این باره گفت: ثبات و عدالت در جهان چند قطبی تنها در صورتی امکان پذیر است که مراکز قدرت جدیدی ظهور کنند که بتوانند دیدگاه‌های خود را در مورد مشکلات جهانی ارائه دهند و در شکل گیری نظم نوین جهانی مشارکت کنند.

وی ادامه داد: توسعه نقاط رشد جدید مستلزم مشارکت فعال کشور‌ها و مناطق مختلف است که آمادگی پذیرش مسئولیت آینده خود را داشته باشند.

دبیر اجرایی مجمع بین‌المللی سن‌پترزبورگ خاطرنشان کرد: پلتفرم مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ فرصت‌هایی را برای بحث و گفتگو در بالاترین سطح ایجاد می‌کند، ایده ها، راه حل‌ها و ابتکارات را در تمام حوزه‌های زندگی عمومی و فعالیت‌های دولت‌های شرکت کننده در کار آن گسترش می‌دهد.

برنامه تجاری مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ ۲۰۲۴ شامل چهار محور موضوعی است: "گذار به مدل چند قطبی اقتصاد جهانی"، "اقتصاد روسیه: اهداف و اهداف چرخه جدید"، "فناوری‌هایی که تأمین کننده برتری هستند" و "جامعه سالم، ارزش‌های سنتی" و توسعه اجتماعی - اولویت‌های دولتی".

برنامه رویداد‌های مسیر بین المللی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ ۲۰۲۴ شامل بیش از ۱۰ گفتگوی تجاری از جمله فرمت‌های اتحاد اقتصادی اورآسیا و آسه آن (اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا)، روسیه - آفریقا، روسیه - آمریکای لاتین، روسیه - چین، روسیه - آفریقای جنوبی و سایر جلسات دوجانبه است.

شعار مجمع بین المللی اقتصاد جوانان ۲۰۲۴ که در ۸ ژوئن (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، "روز آینده" است. برنامه آن شامل نشست‌های کارگاهی، کلاس‌های کارشناسی ارشد و جلسات تخصصی در مورد موضوعات مرتبط با جوانان خواهد بود.

بنا بر روال سالیان گذشته، مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ میزبان صبحانه‌های تجاری است که به نوآوری‌های فن آوری در اقتصاد و مسائل مربوط به توسعه جامعه مدرن اختصاص دارد.

قرار است در حاشیه این اجلاس، نشست وزیران حمل و نقل کشور‌های عضو گروه بریکس نیز برگزار شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار