استاندار کردستان در سفر به عراق:

ظرفیت افزایش همکاری اقتصادی و تجاری با اقلیم کردستان را داریم

استاندار کردستان گفت: زمینه‌های گسترده‌ای برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری بین استان حلبچه و کردستان ایران وجود دارد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز با استقبال استاندار حلبچه و مقامات اقلیم کردستان وارد کشور عراق شد.

استاندار کردستان در بدو ورود در مصاحبه مطبوعاتی، اظهار کرد: تقویت روابط اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی در حوزه کشاورزی، تجارت و صنعت از مهمترین اهداف سفر به اقلیم کردستان عراق است.

وی با اشاره به اینکه فردا دومین نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در اربیل برگزار می شود، بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، فردا به توافقات خوبی خواهیم رسید.

زارعی کوشا از همکاری مسئولان اقلیم کردستان عراق در هموار کردن شرایط مناسب تردد زائران اربعین حسینی در دو سال گذشته تقدیر کرد و افرود: طبق آسیب شناسی های سال گذشته، تلاش می‌کنیم در نشست اربیل، مشکل حمل و نقل و تردد کاروان زائران اربعین از مرز‌های تمرچین و باشماق تا کربلا را با هماهنگی دو طرف رفع شود.

استاندار حلبچه نیز در این گفت‌گوی مطبوعاتی از برگزاری دومین نشست اقتصادی استان‌های هم مرز، فردا با حضور استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه از ایران و استانداران اقلیم کردستان عراق در اربیل خبر داد.

آزاد توفیق این دیدار را موجب تحکیم پیوند فرهنگی و اقتصادی دو کشور بیان کرد و گفت امیدواریم با اجرایی شدن توافقات شاهد رونق روزافزون ارتباطات تجاری سازنده و مراودات فرهنگی دو طرف باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار