کردستان، بهشت سرمایه‌گذاری برای کرد‌های اقلیم عراق است

استاندار کردستان گفت: کردستان ایران «بهشت» سرمایه گذاری خارجی به ویژه برای کرد‌های همسایه ما در اقلیم، است.

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق، با تاکید بر ایجاد منطقه مشترک تجاری میان اقلیم با استان کردستان گفت: راه اندازی خط باربری ریلی و ادامه پروژه راه آهن همدان – سنندج تا مرز بین المللی باشماق و اتصال به خط سراسری به توسعه و تسهیل در حجم تناژ و امنیت حمل و نقل باری کمک می‌کند.

استاندار کردستان، راه اندازی خطوط هوایی فرودگاه شهدای سقز را در گسترش مبادلات تجاری – بازرگانی مهم خواند و به رییس اقلیم کردستان عراق از امنیت سرمایه‌گذاری کرد‌های عراقی در بازده سود اقتصادی در تمام شهرستان‌های استان اطمینان خاطر داد.

وی از سطح عالی روابط میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران، ابراز خوشحالی کرد و بر گسترش فعالیت‌های بازرگانی و حمل و نقل در مرز‌های مشترک تأکید کرد.

وی از نگاه ویژه رییس جمهور شهید در تحکیم روابط میان کردستان ایران با اقلیم سخن گفت و تصویب مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان را از دستاورد‌ها خادم جمهور در راستای تحقق همان تفکر عنوان کرد.

افزایش خطوط مستقیم پروازی، گسترش همکاری در زمینه‌های پزشکی، توریسم درمانی، اکوتوریسم به همراه بازگشایی یک منطقه آزاد تجاری از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به رییس اقلیم کردستان عراق پیشنهاد داد.

نچیروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نیر در این نشست، با اشاره به اشتراکات فراوان میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت روابط و همکاری‌های مشترک میان دو طرف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
عالی!
آخرین اخبار