بهسازی مسیر ریل متروکه در قم آغاز شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات عمرانی بهسازی مسیر ریل متروکه راه‌آهن در فاز دوم خبر داد.

 عباس حلوایی‌زاده،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری قم برای احیای پل راه آهن در محدوده مصلی قدس و بهسازی مسیر ریل آهن اظهار کرد: در فاز نخست بهسازی مسیر ریل متروکه راه آهن، هنوز مشکلات تملکی وجود دارد، اما در فاز دوم بهسازی مسیر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان تجهیز کارگاه و آغاز عملیات عمرانی بهسازی مسیر ریل متروکه راه آهن در فاز دوم افزود: فاز دوم شامل حد فاصل عمار یاسر تا عطاران و خیابان رسالت است و فاز بعدی که یک ماه دیگر طراحی‌اش تکمیل می‌شود از عطاران تا بلوار فردوسی خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: همزمان با این طرح، احیای پل مصلی و بهسازی پل راه آهن نیز در دستور کار است تا مسیر نمازگزاران از منطقه ۲ و ۶ راحت و ایمن‌تر شود.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: دو مأموریت مستقیم از طرف معاونت حمل و نقل و ترافیک ابلاغ شده که یکی همسطح سازی و آشکارسازی گذرگاه‌های عرضی عابرپیاده و همچنین ایجاد سرعت کاه‌ها در هشت نقطه شهری است که برای هرکدام از مناطق مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرای این کار در نظر گرفته شد.

وی گفت: آشکارساز‌ها در گذرگاه‌های عرضی ایمن دید در شب را بهبود داده و همچنین این مناطق کابل کشی و کنترل برق مجزا برای نورپردازی در شب را خواهند داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص دیگر پروژه‌های رو به اتمام افزود: زیرساخت اراضی ۴۸ هکتاری و آماده سازی این منطقه در حال تکمیل است که شامل جدول گذاری، فاضلاب، خدمات آب، برق، گاز و خاک‌برداری می‌شود.

حلوایی زاده اضافه کرد: بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد این پروژه است که تا پایان نیمه اول سال جاری تمام می‌شود.

وی گفت: زیرساخت محله ۹ پردیسان با قرارداد ۳۱ میلیارد تومان در گذشته آغاز شده است و با اتمام فرایند تأمین گاز، تکمیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.