درنظرگرفتن ۱۲ مشوق برای سربازان دارای مهارت

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ۱۲ مشوق ازجمله کسر خدمت سربازی، مرخصی تشویقی، تعویق اعزام به خدمت، اعطا درجه، بخشش اضافه‌خدمت، به‌کارگیری به‌عنوان مربی و اولویت استخدام در نیرو‌های مسلح برای سربازان دارای مهارت در نظر گرفته‌شده است.

مسعود همتی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : با توجه به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا بر تربیت و آموزش سربازان در دوران سربازی و رفع معضل بیکاری و دغدغه اشتغال جوانانی که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در نیرو‌های مسلح خدمت می‌کنند، از اوایل سال ۹۶ قرارگاه مهارت‌آموزی در حال فعالیت است.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ۱۲ مشوق ازجمله یک ماه کسر خدمت سربازی، یک ماه مرخصی تشویقی، ۶ ماه تعویق اعزام به خدمت، اعطا درجه، بخشش اضافه‌خدمت، به‌کارگیری به‌عنوان مربی و اولویت استخدام در نیرو‌های مسلح برای سربازان دارای مهارت در نظر گرفته‌شده است.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه ضمن اشاره به افرادی که قبل از سربازی دوره‌های مهارت‌آموزی را طی کرده و موفق به کسب گواهی شوند، تصریح کرد: این افراد می‌بایست برای بهره‌مندی از مشوق‌های فوق تا ۲ ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمت در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان در صورت ثبت درخواست در سامانه سخا می‌توانند ۴ اولویت را انتخاب کنند و بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند، از یکی از مشوق‌ها برخوردار شوند.

همتی خاطرنشان کرد: کلیه کسانی که حداقل ۸۰ ساعت مهارت کسب کرده‌اند، دارندگان دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، دارندگان مدرک هنرستان، فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی و پیراپزشکی می‌توانند از تسهیلات فوق بهره‌مند شوند.

وی یادآوری کرد: سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درصورتی‌که ۲۴۰ امتیاز به‌واسطه کسب مهارت‌های مرتبط با رشته، واحد عملی، کار آزمایشگاهی، تدریس در رشته تحصیلی و ... را کسب کنند، می‌توانند از مشوق‌های فوق برخوردار شوند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: مشمولان غایبی که برای اعزام به خدمت اقدام کرده‌اند در صورت داشتن مهارت و ثبت‌نام در سامانه سخا از بخش اضافه‌خدمت برخوردار می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمانشاه خاطرنشان ساخت: طرح مهارت‌آموزی جزء مأموریت‌های نیرو‌های مسلح بوده و ان‌شاءالله بناست که همه سربازان نیرو‌های مسلح یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی ازجمله مهارت کسب‌وکار، سبک زندگی، سواد مالی و حقوقی، سواد رسانه‌ای، امداد و نجارت را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های ما علاوه بر توانمندسازی سربازان، کمک به اشتغال جوانان است که ان‌شاءالله با کمک دولت و مجلس، سربازان جزء وام‌گیرندگان شناخته شوند و در این راستا مبلغ تسهیلات وام خوداشتغالی آنان افزایش یابد.

همتی در پایان و بابیان اینکه گروه کاری مهتا در راستای هدایت و راهبری دستگاه‌های کشوری و لشکری استان‌ها تشکیل‌شده است، ادامه داد: امیدواریم با تلاش گسترده دستگاه‌های متولی امر مهارت‌آموزی در سطح نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی، موضوع مهارت‌آموزی پررنگ‌تر از قبل جلوه نماید و بتوانیم همه سربازان را تحت پوشش مهارت‌آموزی قرار دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.