خرید تضمینی گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در استان اردبیل

سرپرست اداره کل غله استان اردبیل گفت: امسال گندم تولیدی کشاورزان به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

ودود ایرانیان گفت: خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل از ۱۶ خرداد ماه آغاز شده و ۴۴ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و سیلو‌های بخش خصوصی و مباشر به منظور خرید محصول گندم در استان اردبیل از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته است، افزود: گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.
به گفته او، امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی داده‌های کشاورزی در سریعترین زمان به بانک عامل ارسال خواهد شد.
ایرانیان اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی را یادآور شد و بیان کرد: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزا خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به روزرسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.
او به زمان برداشت محصولات اشاره و گفت: از کشاورزان تقاضا داریم از برداشت زودهنگام محصولات به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند و در زمان‌های اعلام شده از سوی همکاران جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.