باید تعرفه پایین دستمزد پرستاران افزایش یابد

وزیر بهداشت از بهره برداری حداقل هزار تخت بیمارستانی در کشور خبرداد.

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهانش، گفت: ادامه راه شهید رئیسی تکلیف همه دولتمردان است و شیوه این شهید والامقام در خدمت صادقانه به مردم ادامه دارد.

دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه تمام تلاش دولت تکمیل و بهره برداری از طرح‌های سلامت محوراست، افزود: ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت شهید جمهور در کشور افتتاح و تا پایان این دولت دست کم هزار تخت دیگر در مراکز درمانی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی با بیان اینکه خدمات دولت در قرارگاه جوانی جمعیت شتاب گرفته است، اضافه کرد: پنج دهک اول جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند و اجرای طرح نسخه الکترونیک از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت همچنین از رایگان شدن کامل درمان کودکان زیر ۷ سال برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی در مقایسه با جمعیت گیلان مناسبت نیست و دولت در تلاش است تا با بهره برداری سریع‌تر از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی منطقه لاکان رشت این مشکل را کاهش دهد.


نماینده ولی فقیه در گیلان هم با بیان اینکه شهید رئیسی راهبرد‌های پیشرفت و توسعه کشور را ریل‌گذاری کرد، گفت: به رغم خدمات گسترده دولت این شهید بزرگوار، خدمات ارزنده ایشان خوب بازگو نشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های گیلان به ویژه رشت، افزود: در حوزه سلامت به گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها کم لطفی شده است و به لحاظ تجهیزات پزشکی و فضای درمانی این استان رتبه آخر را در کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان وامام جمعه رشت با اشاره به معضل پسماند در گیلان و آسیب‌های زیست‌محیطی آن در استان، اضافه کرد: روند اجرای طرح توسعه بیمارستان پورسینا رشت کند است و باید شتاب گیرد.


آیت الله فلاحتی با اشاره به توقف ساخت دانشکده پزشکی رشت، گفت: کلنگ این بیمارستان ۲۳ سال پیش به زمین زده شد و به تازگی در مرحله عملیاتی قرار گرفته است. 

وی همچنین با اشاره به تعرفه پایین دستمزد پرستاران، افزود: باید با توجه به سختی و حساس بودن شغل پرستاری، دستمزد این قشر از جامعه را افزایش داد.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان هم در این دیدار با تأکید بر تداوم خدمت صادقانه دولتمردان مانند دولت شهید رئیسی، گفت: ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا که از محل مولدسازی است باید شتاب بیشتری بگیرید.

وی با اشاره به مقدمات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان آماده همکاری در این زمینه هستند.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست گفت: افتتاح ۵۰ تخت بیمارستانی، ۳ بخش MRI، یک دستگاه آنژیوگرافی، یک دستگاه CT اسکن، ۶ خانه بهداشت، یک پایگاه اورژانس، ۴ دستگاه رادیولوژی دیجیتال، یک کلینیک ویژه تخصصی و یک مورد بهسازی آزمایشگاه بیمارستانی از طرح‌هایی است که امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، ۱۳۸ طرح درمانی و سلامت محور به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری رسید، افزود: امروز ۲۰ طرح سلامت محور به ارزش ۴۶۷ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.