رویداد نوآورانه دی نخل صنعت خرما در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: رویداد ایده‌های نوآورانه، خلاقانه و فناورانه حوزه نخل و خرما با عنوان «استارت آپ دی نخل» با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی در زاهدان برگزار شد.

علیرضا راشکی  بیان کرد: این رویداد در راستای تکمیل زنجیره ارزش خوشه بسته بندی خرما و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی این محصول سودآور و استفاده از ایده‌های نو در حوزه صنعت خرما با همکاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی افزود: محصول خرما یکی از محصولات استراتژیک، بازار پسند و صادراتی سیستان و بلوچستان است که شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال‌های گذشته با هدف حمایت از بهره‌برداران و ذی نفعان خرما، با تشکیل خوشه بسته بندی خرمای سراوان، موفق به معرفی ارقام پُربازده، بازاریابی، تشکیل کنسرسیوم، برند سازی، تجاری سازی و ایجاد زنجیره مرتبط شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرکت در سالجاری، سه رویداد استارت آپی دیگر را طبق شیوه نامه حمایت از ایده‌های برتر با هدف تولید محصول نهایی و تجاری سازی برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: در رویداد نوآورانه آپ دی نخل، ایده‌های مختلفی از جمله فناوری‌های نوین در کنترل بیمارهای‌ها و آفات، مدیریت هوشمند نخلستان‌ها، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در فرآوری و بسته بندی، بازیافت ضایعات و کاهش خسارت‌های انباری و حین برداشت، استفاده از فن آوری در عملیات کاشت و داشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب ها: شهرک صنعتی ، نخل خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار