هوش مصنوعی از پیش‌بینی انتخابات آمریکا و انگلیس منع شد

پس از پیش‌داوری در خصوص نتایج انتخابات، شرکت چت جی‌پی‌تی اعلام کرد این هوش مصنوعی را از ارائه پاسخ در خصوص نتایج منع کرده است.

ربات چت جی‌پی‌تی که یکی از مشهورترین ربات‌های مولد بر پایه هوش مصنوعی است، پس از گزارش رسانه‌ها در خصوص پیش‌داوری پیرامون نتایج انتخابات آینده انگلیس و آمریکا، سیستم خود را به روزرسانی کرده و اکنون از ارائه هرگونه پاسخ در زمینه نتایج انتخابات اجتناب می‌کند.

به گزارش اسکای نیوز، پیش از این، زمانی که کاربران از این هوش مصنوعی مولد سوال می‌کردند برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ چه کسی خواهد بود، با پیش‌بینی ریاست جمهوری «جو بایدن» رو به رو می‌شدند. همچنین کاربرانی که درباره انتخابات عمومی انگلیس از این ربات سوال کرده بودند، با این پاسخ مواجه شدند: «انتخابات عمومی انگلیس در سال ۲۰۲۴ به پیروزی قابل توجهی برای حزب کارگر منجر شد. این حزب با ۴۶۷ کرسی اکثریت را به دست آورد در حالی که محافظه کاران با شکستی قابل توجه فقط ۱۰۱ کرسی به دست آوردند». 

چت جی‌پی‌تی همچنین در خصوص انتخابات پارلمان اروپا نیز پیش‌بینی کرده بود که احزاب راست‌گرا به دستاورد‌های قابل توجهی خواهند رسید.

اکنون شرکت «اوپن‌ای آی» که سازنده این ربات است می‌گوید اطمینان حاصل کرده که پیش از به نتیجه رسیدن رای‌گیری‌های مذکور، پاسخی در این خصوص داده نشود. در حال حاضر کاربران در صورت پرسیدن نتیجه انتخابات پیش رو با پاسخ «متاسفم، من اطلاعاتی درباره آن ندارم» مواجه می‌شوند.

گفتنی است، هوش مصنوعی مولد می‌تواند جملات، تصاویر و حتی فیلم‌های جدید تولید کند و استفاده از آن برای مطالعه، یادگیری و باقی کار‌های روزمره از نوامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
این دکانی که بچه پولدار ایلان ماسک باز کرده فقط برای در آمد زایی است وگرنه هوش مصنو عی یک کامپیوتر معمولی با سرعت عمل بالا برای داده ها میباشد
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اگر بایدن پیروز ترامپ خواهد تقلب.شده است ترامپ هرگزشکست قبول نخواهد کرددرنتیجه احتمال جنگ داخلی پیش خواهند رفت ترامپ هم تقلب خواهد کرد
آخرین اخبار