راهپیمایی پرچم؛ رقص صهیونیست‌ها روی خون صد‌ها هزار فلسطینی

راهپیمایی پرچم که صهیونیست‌ها در سالگرد اشغال کامل قدس انجامش می‌دهند، امسال همزمان با جنایات ارتش اشغالگر در غزه برگزار می‌شود.

راهپیمایی پرچم برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ توسط «یهودا حزانی» خاخام یک مرکز صهیونیستی برگزار شد، اما پس از آن به یک سنت هر ساله برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و از همان سال با یورش به مناطق مختلف قدس اشغالی و یک رقص همگانی، پرچم جعلی رژیم صهیونیستی را با خود حمل می‌کنند و سالگرد اشغال کامل قدس در سال ۱۹۶۷ را جشن می‌گیرند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم سال به سال بیشتر شدند و اکنون شهرک‌نشینانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند به چندین هزار صهیونیست می‌رسند. اکثر این شهرک‌نشینان از قدس و شهرک‌های اشغالی کرانه باختری هستند. نظامیان صهیونیست نیز دستور دارند با آنان همراهی کرده و امنیتشان را تضمین کنند.

نظامیان اشغالگر در طول این مراسم صهیونیستی فلسطینیان را مجبور می‌کنند مغازه‌های خود را ببندند و آنان را مجبور می‌کنند در خانه‌های خود بمانند تا هزاران شهرک‌نشین صهیونیست خیلی راحت وارد محله‌های آنان بشوند و شعار «مرگ بر عرب» سر دهند و با پرچم جعلی خود برقصند.

درگیری با فلسطینیان در طول مسیر راهپیمایی پرچم

در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نظامیان صهیونیست به دلیل زد و خوردی که میان شهرک نشینان با فلسطینیان انجام می‌دادند، از ورود شهرک‌نشینان به منطقه باب الاسباط جلوگیری کردند. در سال ۲۰۱۱ پلیس اشغالگر مسیر راهپیمایی را به سمت محله شیخ جراح منحرف کرد و از خیابان شماره ۱ که بخش‌های غربی و شرقی قدس اشغالی را جدا می‌کند، عبور کرد و به شرکت‌کنندگان اجازه داد از چندین دروازه وارد شهر قدیمی قدس شوند.

راهپیمایی پرچم

میزان خشونت و اقدامات تحریک‌آمیزی که صهیونیست‌ها در این مراسم دارند به قدری است که در سال ۲۰۱۵ تا سازمان‌های چپ‌گرا و سازمان‌های حقوق بشری برای جلوگیری از عبور شهرک‌نشینان از محله مسلمانان درخواستی را به کابینه صهیونیستی ارسال کرد، اما صهیونیست‌ها آن را رد کردند.

رفتار تحریک آمیز، توهین‌های شهرک نشینان و یورش به مسجدالاقصی همیشه غیرت فلسطینیان را به جوش آورده و آنان را به مقابله با شهرک نشینان واداشته است. در همین راستا راهپیمایی پرچم همیشه شاهد بازداشت و ضرب و شتم فلسطینیان بوده است.

پاسخ مقاومت به راهپیمایی پرچم طی ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱، زیر سایه تهدید مقاومت فلسطین، کابینه صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو از عبور راهپیمایی از دروازه دمشق جلوگیری کرد و آن را به سمت دروازه الخلیل منحرف کرد، اما مقاومت فلسطین چندین راکت به سمت قدس اشغالی پرتاب کرد. 

درپی این عملیات مقاومت نیرو‌های امنیتی رژیم مجبور شدند راهپیمایی را فوراً متفرق کنند و در نتیجه عملیات سیف القدس آغاز شد و بعد از ۱۲ روز با پیروزی نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه و شکست رژیم صهیونیستی به پایان رسید. 

با این وجود پس از پایان جنگ در غزه، راهپیمایی پرچم در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ در مسیر همیشگی آن سازماندهی شد. این اولین تصمیم مهم کابینه جدید آن زمان به ریاست نفتالی بنت بود. او در میان تنش و انتظار بسیاری از صهیونیست‌ها از دروازه دمشق قدس اشغالی گذشت.

حضور مقامات سرشناس صهیونیستی در راهپیمایی

بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی در این راهپیمایی ضد فلسطینی شرکت کرده و هیزمی بر آتش آن می‌شوند. امسال ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی، بزالل اسموتریچ، مائیر پوروش وزیر منطقه قدس اشغالی و تعدادی از نمایندگان حزب لیکود (حزب بنیامین نتانیاهو) در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

بن گویر در همین زمان در مقابل کنیسه بزرگ در خیابان کینگ جورج سخنرانی کرد و گفت: «مردم اسرائیل در این روز مبارک، پیامی به حماس می‌فرستیم: قدس برای ماست، دروازه دمشق مال ماست، کوه معبد (مسجد الاقصی) از آن ماست.»

ایتمار بن گویر

با این وجود فعالان فلسطینی نیز آرام ننشستند و خواستار مقابله مردم مناطق فلسطینی نشین با این یورش صهیونیست‌ها شدند. آنان به سران رژیم نیز هشدار دادند که یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی می‌تواند بازی با آتش باشد.

علاوه بر این، یکی از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به صهیونیست‌ها نسبت به بازی با دم شیر با اجازه دادن به عبور شهرک نشینان از محله مسلمانان هشدار داد و گفت که فراخوان برخی گروه‌های صهیونیست برای حمله به مسجد الاقصی در راهپیمایی پرچم می‌تواند منجر به یک انفجار بزرگ شود.

این مقام به روزنامه جروزالم پست گفت که قصد برخی از وزرای صهیونیست برای شرکت در راهپیمایی «تحریک آمیز» نشان می‌دهد که این دولت می‌خواهد با فلسطینی‌ها تنش کند.

شهرک نشینان صهیونیست

فعالان فلسطینی از نمازگزاران خواستند تا سحرگاه روز پنجشنبه به صورت گسترده به مسجد الاقصی بیایند. آنها همچنین خواستار برافراشتن پرچم‌های فلسطین در بیت المقدس و کرانه باختری شدند. در همین راستا صهیونیست‌ها که احساس خطر می‌کنند حدود ۳ هزار نیروی امنیتی را در قدس اشغالی مستقر و این شهر را به یک پادگان بزرگ تبدیل کردند.

رقص روی خون کودکان غزه

تنش‌ها بر سر این راهپیمایی تحریک آمیز امسال با توجه به ادامه جنگ اسرائیل علیه غزه افزایش یافته است. از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده اند که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر هم مفقود شده اند.

در همین راستا جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی تجاوز به مردم فلسطینی و مقدسات آنهاست. این بیانیه ضمن هشدار به اشغالگران از ادامه سیاست‌های جنایتکارانه خود در قبال مسجد الاقصی، از مردم فلسطین در همه جا بویژه در کرانه باختری، قدس اشغالی و مناطق اشغالی خواست که زنگ خطر عمومی را به صدا درآورند و با نقشه‌های اشغالگران مقابله کنند.

پرچم فلسطین

حماس تأیید کرد که اجازه کابینه اشغالگر به شهرک‌نشینان برای سازماندهی راهپیمایی پرچم، تأییدی بر استکبار این رژیم فاشیستی، رویکرد اشغالگران به‌دنبال یهودی‌سازی مقدسات و تجاوز به احساسات صد‌ها میلیون مسلمانان در سراسر جهان است.

جنبش مقاومت فلسطین در پایان با اشاره به نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که قهرمانی‌های این نبرد را در سراسر فلسطین گسترش داد، اشغالگران و شهرک نشینان را تا کرانه باختری دنبال کرد قطعا راهی برای مهار افراطی‌گری مقامات صهیونیست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
از اینان پیش از این هم انتظار نمی رود ولی این برای ملت مصر و عربستان بعنوان دو کشور بزرگ عربی مایه شرم است که این صحنه ها را می بینند و بی تفاوت از برابرش عبور می کنند مخصوصا ملت مصر که ید طولانی در مبارزه با صهیونیست بین الملل دارند هر چند که امروزه می توان اذعان کرد که مردم عربستان شرافت عربی خود را در جنگ قادسیه و در پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون جای گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتشون کنه
صهیونیست های وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
باید با عملیات انتحاری و شهادت طلبانه پاسخ این رقص را در این مراسم داد یا موشک باران وپهپادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
این صهیونیسم یهودی که خودشان آلت دستند برای سرپوش از شکستهای مداوم‌ چرا نرقصند چون هزاران نفر نیروی معلول و مرده روی دستشان با د کرده خدا از دلشان خبر دارد( آنها از نا علاجی به خر میگن خان باجی )
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اونا همسایه هستن دخالت ما کارساز نیست این همه اعراب جاهلی که همه در عمل با اسراییل هستند وما آب در هاونگ میکوبیم چرا باید با این اوضاع و احوال برای گروهی گرسنه افراطی در غزه هزینه سر سام آور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر صهیونیست کودک کش افراطی و مرگ بر مزدوران فارسی زبان او.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اگر کمی انسانیت تو وجودت بود میفهمیدی که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اگر همه کشورها مثل تو رفتار کنند آنوقت هر روز قلدرها قلدرتر و ضعفه ضعیف تر می‌شوند تا زمانی که نوبت به حمله به کشور خودت برسد. بنا به دیدگاه تو پس همه سازمان‌ها و نهادهای بین اللملی باید تعطیل بشن و فقط کشورهای همسایه هستند که باید مشکلشون رو با هم حل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
تو هم همانند آن صهیونیستهائی
انسانیت سرتان نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اشغالگران کودک کش
آخرین اخبار