طاهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تمرکز شهید رئیسی برای خانه‌دار کردن مردم با واگذاری ساخت مسکن به مردم

نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور فقید تمایل و اراده زیادی داشت تا بحران مسکن را در کشور حل کند و در سیاست‌گذاری‌ها ساخت مسکن را به مردم واگذار کرد.

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن گفت: در سه سال دولت سیزدهم انگیزه مسکن‌سازی و حل بحران مسکن از ابتدا وجود داشت و این دولت و رئیس‌جمهور فقید تمایل و اراده زیادی داشتند تا بحران مسکن را در کشور حل کنند و اقدام به ساخت‌وساز چهار میلیون مسکن در چهار سال ریاست جمهوری کنند.

طاهری بیان کرد: مسیری که در سال‌های ابتدایی دولت پیش می‌رفت سیاست‌گذاری ساخت مسکن بود که در این سیاست‌گذاری‌ها مقرر شد ساخت مسکن توسط خود مردم انجام شود و سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری توسط دولت انجام شود تا با ورود مردم به عرصه ساخت‌و‌ساز مسکن این نهضت رشد بیشتری پیدا کند.

وی افزود: دولت سیزدهم تصمیم گرفت زمین رایگان به مردم اعطا کند و با گرفتن تسهیلات مسکن اقدام به ساخت‌وساز در این حوزه کند و این ایده در واقع شبیه به مسکن مهر بود، اما با این تفاوت که مردم عهده‌دار ساخت‌وساز هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به منابع و امکانات کشور، دولت سیزدهم به این نتیجه رسید که به ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال نخواهد رسید به همین دلیل به مرور سیاست‌های دیگری اتخاذ شد از جمله آنها اعطای زمین به مردم بود تا خودشان اقدام به ساخت‌وساز مسکن کنند همچنین طرح توسعه افقی شهر‌ها و تسهیل‌گری برای ساخت‌وساز مردم در بافت فرسوده شهر‌ها مطرح شد.

طاهری گفت: نهضت ملی مسکن دولت شهید رئیسی در سال سوم رونق بیشتری گرفت و بر اساس آخرین آمار دو و نیم میلیون قطعه زمین در اختیار مردم قرار داده شده است و اگر بانک‌ها در حوزه اعطای تسهیلات مسکن همکاری لازم را داشتند قطعاً این طرح از پیشرفت بیشتری برخوردار می‌شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بیان کرد: با مردمی‌سازی ساخت مسکن این طرح رونق بیشتری پیدا کرد و ایرادات آن برطرف شد دولت سیزدهم مسیر خوبی را پیش برد و با این مسیر طی شده می‌توان به تحقق وعده رئیس‌جمهور فقید امیدوار بود.

طاهری گفت: بانک‌ها تا ۵۵۰ میلیون تومان وام مسکن اعطا می‌کنند، اما عملکرد بانک مسکن در بین سایر بانک‌ها برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن موفق‌تر بوده است البته بسیاری از بانک‌ها بر اساس قانون باید ۲۰ درصد از اعتبارات خودشان را به حوزه مسکن‌سازی تخصیص می‌دادند و این اقدام را عملیاتی نکردند و در این زمینه خلا به‌وجود آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
باید مسکن فوق ارزان دولتی ساخته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ما دیگه توان اجاره مسکن رو هم نداریم چه برسه به خرید
Iran (Islamic Republic of)
امروز شنبه 19 خرداد 1403 هست اما خبری از بن خواربار مهر ماه سال 1402 و هم اردیبهشت ماه امسال بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده است
۱۱:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
امروز شنبه 19 خرداد 1403 هست اما خبری از بن خواربار مهر ماه سال 1402 و هم اردیبهشت ماه امسال بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
یعنی قبلش مردم خانه نمی ساختند؟ واقعیت این استکه آنقدر درآمد مردم با تورم و گرانی کم شد که دیگر قدرت اینکار را ندارند و الا لازم نبود کسی خانه سازی را به مردم که متولی اصلی هستند واگذار کند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
خیلی واقعا مردم دیگه نمیتون شکم اشونو سیر کنن خانه دار شدن کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
خدا میداند که این حرفها تا چقدر درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
املاکی ها با کارمزد بالا پدرمارا دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
دولت فقط باید زمین و فاصلاب و جاده بده و بقیه اش با مردمه
آخرین اخبار