پرکردن بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۳۲۴ حلقه چاه غیرمجاز مضر به مصالح عمومی در استان در سه سال گذشته مسدود و پر شده است.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۲۴ حلقه  چاه غیرمجاز پر و مسدود شده، گفت: با پر کردن این تعداد چاه غیر مجاز ۳۲ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به جلوگیری از حفاری چاه غیرمجاز جدید، افزود: در این مدت از بیش از ۴۵۵ مورد چاه جدید هنگام حفاری در استان جلوگیری شده و حدود هزار و ۵۳۸ کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی مجاز استان نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

رستگاری در ادامه از استقرار و فعالیت ۶۰ گروه گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان خبرداد و افزود: بیش از ۱۴۶ دستگاه حفاری بدون مجوز و کارت تردد در استان توقیف و به پارکینگ حمل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: استقرار و بهره برداری از بانک اطلاعات منابع آب دفاتر حفاظت و مطالعات (ساماب)، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک با مسئولان و مصرف کنندگان، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، تهیه و تدوین بروشور، کتاب، پوستر و بنر و همچنین اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب)، راه اندازی، بهره برداری و ساماندهی شرکت‌های حفاری مجاز از طریق سامانه کنترلی و GPS، تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه بهره برداری، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری مجاز، پیاده سازی و استقرار الگو‌های مشارکتی و تشکل‌های آببران و آموزش آنها از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب طرح تعادل بخشی در دولت سیزدهم در استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.