ساماندهی ۱۹۰ ورزشکار در هیات ورزشی معلولان قزوین

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان قزوین گفت: ۹۰ ورزشکار زن و ۱۰۰ ورزشکار مرد معلول استان در هیات ورزشی معلولان قزوین ساماندهی شدند.

مصطفی دیندار مهربان رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان قزوین گفت: ۸۰ درصد ورزشکاران جانباز و معلول استان دانش آموزان هستند که در ۱۱ رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: رشته‌های ورزشی دانش آموزان ورزشکار شامل والیبال نشسته، بستکبال با ویلچر، فوتبال هفت و پنج نفره، پرتاب دیسک و نیزه، بوچیا، تیر و کمان، تفنگ تپانچه، رالی و شنا هستند.

وی با بیان اینکه ورزش معلولان قزوین با ۳۰۰ بیمه شده ورزشی یکی از پرافتخارترین استان‌ها محسوب می‌شود، افزود: ۳۴ مدال ورزشی طی سال گذشته توسط ورزشکاران جانباز و معلول ما کسب شد و حدود ۹۰ ورزشکار زن و ۱۰۰ ورزشکار مرد معلول استان نیز در هیات ورزشی معلولان قزوین ساماندهی شدند، اما آمار ورزشکاران تازه کار و غیرحرفه‌ای این هیات ۵۰۰ تا ۶۰۰ ورزشکار است.

دیندار مهربان عنوان کرد: ورزش برای معلولان نه فقط منجر به سلامتی آنها بلکه اثرات توانبخشی را برای آنان به وجود می‌آورد و تامین زیرساخت‌های ورزشی برای معمولان می‌تواند موجب صرفه جویی هم در زمان و هم در هزینه‌های جاری زندگی آنها شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون یک سالن ورزشی، ۲ هزار متر زمین در ورزشگاه شهید رجایی برای ورزشکاران پرتاب دیسک و نیزه و همچنین ۲ خط سالن تیراندازی برای ورزش تفنگ و تپانچه در اختیار هیات ورزش جانبازان و معلولان قزوین قرار دارد.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان قزوین بیان  کرد: ورزش معلولان در استان به غیر از تاکستان در هیچ یک از شهرستان‌ها سالن اختصاصی ندارد و از نظر امکانات مادی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که باید بودجه لازم تزریق شود و حمایت‌های لازم از این ورزش صورت بگیرد تا به قله‌های پیشرفت برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.