تجهیز ۵۴ تقاطع شهر قزوین به چراغ راهنمایی و رانندگی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از تجهیز ۵۴ تقاطع این شهر به چراغ راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد تقاطع‌های قزوین به سامانه هوشمند مجهزند.

مجتبی جانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به تجهیز ۵۴ تقاطع این شهر به چراغ راهنمایی و رانندگی، گفت: حدود ۷۰ درصد از چراغ‌های راهنمایی قزوین به سامانه هوشمند کنترل مرکزی ترافیک (SCATS) متصل هستند.

جانی افزود: سامانه هوشمند کنترل مرکزی ترافیک (SCATS) قادر به عکس العمل مقابل تغییرات لحظه‌ای در تقاضا و ظرفیت بوده و به طور اتوماتیک زمانبندی چراغ‌ها را تنظیم می‌کند تا در سطح شبکه جریان ترافیک بهینه‌ترین حالت را داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان ترافیک و راندمان هر تقاطع به وسیله حس گر‌های خودرو اعم از تصویری، راداری و با لوپ‌های القایی (تجهیزات ارتباطی) اندازه گیری شده و بهترین زمانبندی جهت بهینه سازی زمانبندی تقاطع، انتخاب و اعمال می‌شود.

جانی اظهار کرد: این سامانه همچنین برای اندازه گیری حجم ترافیک از سنسور‌ها و حلقه‌های سیمی کار گذاشته شده در کف خیابان استفاده می‌کند و می‌تواند پس از شناسایی تعداد و حتی نوع خودرو آنها را به رایانه مرکزی ارسال کند.

این مسئول با بیان اینکه قزوین در بین سایر کلان شهر‌های کشور پیشگام در اتصال این نوع سامانه بوده، یادآور شد: تقاطع‌هایی که به صورت هوشمند به سامانه کنترل مجهز می‌شوند، امکان فازبندی از مرکز کنترل ترافیک مهیا می‌شود و همکاران تمام رویکرد‌های یک تقاطع را با دوربین‌های نظارت تصویری رصد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: نصب این سامانه هم در بحث ایمنی و هم در حوزه افزایش رضایتمندی و کاهش تداخلات ترافیکی بسیار موثر است و به همین دلیل شاهدیم که در تقاطع‌های چراغ دار نسبت به میادین، تصادفات کمتری رخ می‌دهد و از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار