در دولت سیزدهم؛

۲۳۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی پر و مسلوب المنفعه شدند

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از پر و مسلوب المنفعه کردن ۲۳۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان در سه سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اهم اقدامات دولت سیزدهم در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان افزود: طی سه سال گذشته با  پر و مسلوب المنفعه کردن دو هزار و  ۳۲۴ حلقه چاه غیر مجاز  ۳۲ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

مجید رستگاری با اشاره به جلوگیری از حفاری چاه غیرمجاز جدید و امحاء آنها به هنگام حفاری بیش از ۴۵۵ مورد در استان طی دولت سیزدهم گفت: در این بازه زمانی حدود یک هزار و  ۵۳۸ کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی مجاز استان نصب و به بهره برداری رسیده است.

وی از استقرار و فعالیت ۶۰ اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۴۶ دستگاه حفاری فاقد مجوز و کارت تردد در استان توقیف و به پارکینگ حمل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: استقرار و بهره برداری از بانک اطلاعات منابع آب دفاتر حفاظت و مطالعات (ساماب)، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک با مسئولین و مصرف کنندگان، اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب)، راه اندازی، بهره برداری و ساماندهی شرکت‌های حفاری مجاز از طریق سامانه کنترلی و GPS، تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره برداری، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری مجاز، پیاده سازی و استقرار الگو‌های مشارکتی و تشکل‌های آببران و آموزش آنها، علاج بخشی طرح تغذیه مصنوعی دشت ممنوعه خوی و ... از سایر اقدامات صورت گرفته در قالب طرح تعادل بخشی در دولت سیزدهم در استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.