برداشت ۷هزار تن گندم و جو از مزارع کشاورزی لنده

مدیر جهاد کشاورزی لنده گفت:۷ هزار تن محصول غلات (گندم و جو) از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی لنده با اشاره به آخرین وضعیت برداشت گندم و جو در این شهرستان گفت: بیش ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان لنده وجود دارد که به دو روش سنتی و مکانیزه کشت می‌شود.
 
بیژنی نسب افزود: از مجموع ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و جو امسال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت رفته که مابقی در فصل آیش زراعی است.
 
وی گفت: باتوجه‌به هم‌زمانی فصل برداشت در استان خوزستان و مناطق گرمسیری استان هماهنگی و حضور کمباین‌ها در منطقه کار دشواری بود؛ ولی چندین دستگاه کمباین در مناطق دشت آبلش و دشت بن لنده در حال برداشت محصول گندم و جو کشاورزان هستند.
 
بیژنی نسب ادامه داد: باتوجه‌به بارندگی‌های خوب سال زراعی میزان بهره‌بری از زمین‌های دیم ۱و۲دهم تن در هکتار در زمین‌های دیم و ۳ تن در هکتار در زمین‌های آبی قابل‌برداشت خواهد بود.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده از پیش‌بینی برداشت بیش از ۷ هزار تن گندم و جو در این شهرستان خبرداد و گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با همکاری خوب کشاورزان با کارشناسان بیش از ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ضمن ثبت در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و زیر کشت رفته بود.
 
وی ادامه داد: برداشت غلات شهرستان ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان به صورت سنتی و مکانیزه شروع شدو تا ۳۰خرداد ادامه دارد.
 
وی با اشاره به نبود مرکز خرید گندم و جو در شهرستان لنده اضافه کرد: نبود مرکز خرید، کشاورزان را مجبور به انتقال محصول خود به شهر دهدشت کرده که این مسئله باعث گلایه مندی آنان شده است.
 
بیژنی نسب گفت: باتوجه‌به گلایه کشاورزان و مشکلات ایاب‌وذهاب و ترافیک در مرکز خرید مقررشده که سال آینده شرکت‌تعاونی روستایی نسبت به تعیین مرکز خرید سوق و لنده با نصب باسکول تمام دیجیتال اقدام کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.