پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را بیشتر بشناسید

در این مطلب نگاهی اجمالی به سوابق مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت.

بعد از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، شورای نگهبان اسامی نهایی افراد تأییدصلاحیت شده را اعلام کرد.

دراین گزارش نگاهی اجمالی به کارنامه و زندگی‌نامه مصطفی پورمحمدی دبیر جامعه روحانیت مبارز وکاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم پرداخت:

مصطفی پورمحمدی در تاریخ ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۳۸ در قم متولد شد پدر وی اصالتی رفسنجانی دارد و خیاط  و مادرش اهل شهر یزد بود.

پورمحمدی مقدمات و سطح عالی (فقه، اصول فقه و فلسفه) را در قم در مدرسه حقانی خارج فقه و اصول را در مشهد، قم و تهران به پایان رساند. او در سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) در حوزه علمیه تحصیل کرده‌است. وی همچنین مؤلف دو جلد کتاب در رابطه با حقوق سیاسی، مبانی نظری اندیشه سیاسی در اسلام و مباحث سیاسی و اجتماعی است. وی همچنین مقالاتی علمی پیرامون حق، مبانی نظری حکومت دینی، نظارت، ارتداد و سیاست خارجی نگاشته‌است.

پورمحمدی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوی رئیس دولت نهم برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی و در اردیبهشت ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد. 

وی در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت و وزیر دادگستری دولت یازدهم شد.

پورمحمدی در سال ۱۳۹۴ برای انتخابات مجلس خبرگان از استان البرز کاندیدا شد که صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

وی در طول سال‌های گذشته سمت‌های مختلف در پست‌های حساس  به ویژه در حوزه قضائی تجربه کرده است که از جمله این سمت‌ها می‌توان به دادستان انقلاب اسلامی خوزستان، بندرعباس، کرمانشاه و مشهد (۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵)، دادستان انقلاب نظامی در مناطق غرب کشور (۱۳۶۵)، نماینده وزارت اطلاعات، رئیس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸)، مشاور ریاست دفتر و مدیرگروه «سیاسی – اجتماعی» دفترمقام معظم رهبری (۱۳۸۱ تا کنون)، معاون و جانشین وزیر اطلاعات (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸)، عضو هیئت مدیره جامعه الزهرا قم (۱۳۶۶ تا کنون)، عضو و رئیس هیئت امنا مرکز اسناد انقلاب اسلامی (۱۳۷۵ تا کنون)، عضو هیئت مؤسس حوزه علمیه مسجد سلیمان، استاد دانشگاه امام صادق ع (۱۳۷۹ تاکنون)، وزیر کشور در دولت احمدی‌نژاد (پس از دو سال و نیم کنار گذاشته شد)، ریاست سازمان بازرسی کل کشور به حکم شاهرودی رئیس قوه قضائیه و رئیس هیئت مؤسس مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر (۱۳۹۰ تا کنون). [۱۵]و زیر دادگستری در دولت روحانی (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کی به ایشان رأی میدهد مگر خانواده و فامیل هایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
درباره حسن روحانی هم همینو میگفتید
Iran (Islamic Republic of)
لشینی
۲۱:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
انسان توانمند و کارشناسی هست.
درود بر شورای نگهبان با این گزینش.
وجود شورای نگهبان یک نعمت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
البته الان که آشنا رو مشاورش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
خودش رو قبلا نشون داده بنظرم کاندید نمیشد سنگین تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
اگه احمدی نژاد بود بقیه کاندیداها به نفعشون بود انصراف بدن
چون بیشتر مردم احمدی نژادی هستن
Netherlands (Kingdom of the)
فرشاد
۰۱:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
احمدی نژادیم
تا ابد
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۶:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
نه
آخرین اخبار