سیاستمدار فرانسوی خواستار تشکیل اتحادی علیه مکرون شد

یکی از رهبران احزاب فرانسه درپی عملکرد جنگ طلبانه مکرون در مناقشه اوکراین خواستار اتحاد علیه او شد.

فلوریان فیلیپو، رهبر حزب مهین پرستان فرانسه گفت که احزاب فرانسوی در انتخابات پارلمانی جدید باید در یک بلوک علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور متحد شوند.

براساس گزارش اسپوتنیک، فیلیپو در پلتفرم ایکس گفت: مکرون انحلال مجلس ملی را اعلام کرده است، اما می‌خواهد با تعیین تاریخ رای‌گیری در عرض سه هفته به همه بحث‌ها پایان دهد. 

این سیاستمدار از سایر احزاب خواست تا با هم متحد شوند و از فرصت باقی مانده تا انتخابات استفاده کنند تا فرانسوی‌ها موضع خود را در قبال مسائل مهم نشان دهند. فیلیپو افزود: تنها راه برای دستیابی به این هدف از طریق یک بلوک مستقل در انتخابات است.

پیش از این، BFMTV گزارش داده بود که حزب راستگرای اجتماع ملی ابتدا در انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه با کسب ۳۲ درصد آرا پیروز شد و حزب تجدید به رهبری امانوئل مکرون با ۱۵.۴ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. دیگر حزب اصلی، یعنی سوسیالیست‌ها به رهبری رافائل گلوکسمن حدود ۱۴ درصد آرا را کسب کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه در پس‌زمینه نتایج پایین اولیه حزبش، پیامی ویدیویی به فرانسوی‌ها ارسال کرد و در آن تصمیم به انحلال مجلس ملی و فراخوان انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کرد که دور اول آن در ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زمان پایان چپول ها گلوبالیست ها فرا رسیده
۲۳:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
زمان نابودی چپولهای گلوبالیست در جهان فرا رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
هر چه زودتر بهتر
بنفع فرانسه و اروپا ووووو است
آخرین اخبار