پیش بینی یک هزار و ۶۳۷ شعبه اخذ رای در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یک هزار و ۶۳۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده است.

احسان یاوری در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: از زمان ابلاغ وزارت کشور برای شروع فرآیند انتخابات و تشکیل هیات‌های اجرایی، ستاد انتخابات لرستان شکل گرفته و احکام اعضای ستاد نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اجرای این فرآیند در شهرستان‌ها ادامه داد: هماهنگی لازم با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت و سلامت انتخابات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد هیات‌های اجرایی اعضای هیات‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و مورد تایید قرار گرفته اند افزود: دستگاه‌های احراز هویت نیز پس از به روز رسانی در تهران، در سطح حوزه‌های انتخابیه توزیع شده و در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات عنوان کرد: ستاد‌های تبلیغاتی در استان‌ها و شهرستان‌ها زمانی به رسمیت شناخته می‌شوند که نماینده‌های خود را معرفی کنند، اما تاکنون این معرفی در لرستان به صورت رسمی انجام نشده است.

یاوری گفت: به محض انجام، محل ستاد‌های انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران مشخص خواهد شد تا شور انتخاباتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آموزش برخط فرمانداران و بخشداران مجددا در حال انجام است بیان کرد: طبق تصمیم هیات نظارت، برای انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه ۲ مدرک شناسنامه و کارت ملی معتبر بوده، اما برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، گذرنامه نیز معتبر است.

یاوری افزود: شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه در لرستان فراهم است و امیدواریم با تقید به قانون و رعایت چارچوب ها، انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی در استان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.