توسعه اقتصادی استان آذربایجان شرقی در گرو حمایت از بخش خصوصی است

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه اقتصادی استان که درگرو حمایت از بخش خصوصی است تاکید نمود وگفت:اگر بخواهیم استان و شهر‌های کم برخوردار مثل هشترود متحول شود، باید در کنار بخش خصوصی واقعی بیاستیم.

کلامی در کارگروه بررسی مسائل، مشکلات و تسهیل و رفع موانع تولید استان در هشترود گفت:  و مانع زدایی و تسهیل گری نمائیم که این بخش با شتاب بیشتری رو به جلو برود تا بتوانیم استان را از لحاظ اقتصادی به جایگاه اصلی خود برسانیم و تمام وعده های  دولت در سفر خود به استان علی الخصوص در هشترود عملیاتی شده است.

وی افزود: در اول دولت ۱۷ هزار نفر اشتغال را تحویل گرفتیم و الان پس از گذشت ۳ سال به ۶۲ هزار نفر رساندیم و در بحث گلخانه‌ای نیز از ۲۷۰ هکتار رسیدیم به ۴۰۰ هکتار در حال بهره برداری است. 

وی گفت: در سفر هیئات دولت به استان بیش از ۹ همت پرداخت شد کلامی آینده هشترود را در مسیر رشد و تعالی دانست و گفت: با شروع بکار شهرک‌های شیرین وطن و سن ایچ و با احداث پست برق ۴۰۰ کیلو ولت هشترود و همچنین پایاب سد سهند تحول عظیم در اقتصاد و اشتغال منطقه هشترودو حتی استان صورت خواهد گرفت.

 فرماندار شهرستان هشترود هم گفت: ۸۰ درصد مراجعات به فرمانداری بحث ضامنین در پرداخت تسهیلات کشاورزی ،فرزندآوری و اشتغال در بانک هاست.

فرید قشلاقی خواستار افزایش تسهیلات وام‌های تبصره‌ای، کارآفرینی، خو اشتغالی در شهرستان را شد. قشلاقی در ادامه خواستار اخذ مجوز زیست محیطی برای مجتمع مس قاضی کندی را شد و گفت: این مجمتع چندین سال است که شروع بکار کرده و علاوه بر تولید مس برای کشور موجب اشتغال در شهرستان و پویایی اقتصاد استان می‌شود.

وی رفع موانعی از جمله برق و فاضلاب در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی را ضروری دانست.

کلامی و مدیران کل استان از روند شهرک شیرین وطن و سن ایچ بازدید نمودند و برای ادامه عملیات و مشکلات آنها دستورات لازم را صادر کرد.

برچسب ها: اشتغال ، دولت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.