معاون عمرانی استاندار بوشهر:

زمینه شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجتمع نگین فراهم می‌شود

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: با احداث پایانه فله مایع، زمینه برای شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در مجتمع بندری نگین بوشهر فراهم می‌شود.

محمدهادی رستمیان در نشست بررسی طرح‌های مجتمع بندری نگین بوشهر اظهار داشت: به سبب محدودیت فضای بندر بوشهر ادامه فعالیت‌های این بندر در مجتمع بندری نگین طراحی و اجرایی شده است.

وی از توسعه زیرساخت‌های بندری در مجتمع نگین بوشهر خبر داد و بیان کرد: یکی از پروژه‌های راهبردی استان بوشهر جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ متر آن تکمیل و افتتاح شده و مابقی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

رستمیان ابراز داشت: با احداث پایانه فله مایع، زمینه برای ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در مجتمع بندری نگین فراهم خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز سرمایه‌گذاری راه دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: توسعه آینده بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین طراحی شده که برای جذب سرمایه‌گذار به این محدوده تمرکز ویژه شده است.

محمد شکیبی‌نسب با اشاره به ساخت اسکله‌ها و پایانه مختلف در مجتمع بندری نگین اضافه کرد: سرمایه‌گذاران توانمند برای احداث پایانه فله مایع با ظرفیت ۲ میلیون تن در مجتمع بندری نگین اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از صادرات مواد معدنی از مجتمع بندری نگین به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: با زیرساخت‌های احداث شده در حال حاضر انواع مواد معدنی از مجتمع بندری نگین بوشهر به کشور‌های قطر، کویت و امارات صادر می‌شود.

 شکیبی‌نسب با بیان اینکه تاکنون ۱۲ کشتی خاک فسفات در این مجتمع بندری تخلیه و به واحد‌های تولید کود استان بارگیری شده است، خاطرنشان کرد: برای افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر از ۱۰.۸ متر در راستای رضایت تجار و بازرگانان تا ۱۲.۵ متر برنامه‌ریزی شده است. با افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر تردد شناور‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار تن فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تداوم لایروبی در کانال بندر بوشهر تصریح کرد: با هدف تسهیل در تردد کشتی‌ها سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گل و لای از کانال دسترسی بندر بوشهر برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.