پایان تابستان ۱۴۰۳؛ عملیات فیبر نوری شیراز به پایان می‌رسد

استاندار فارس در سفر به تهران توسعه بیش از پیش استان در حوزه‌های عمرانی، تجهیزات پزشکی، نفت و فرآورده‌های نفتی و خدمات شهری را پیگیری کرد.

محمدهادی ایمانیه دوشنبه بیست و یکم خرداد ماه در سفر یک روزه به تهران، دستور کار خود را توسعه بیش از پیش فارس، با رایزنی‌های فشرده و چند جانبه در سطوح عالی وزارتخانه‌ها قرار داد.

 استاندار فارس در دیدار با امیر رستگاری معاون وزیر دفاع، ایجاد هاب تولید تجهیزات پزشکی در شیراز را به سبب قطب بودن این کلانشهر در حوزه سلامت پیگیری کرد که مقرر شد به زودی جلسه‌ای در شیراز با حضور شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت برگزار و تصمیم‌های نهایی جهت آغاز به کار این طرح ارزشمند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اوقاف کشور اتخاذ شود.

محمد هادی ایمانیه سپس با همراهی محمد حسن اسدی شهردار شیراز در جلسه‌ای با وزیر کشور رفع کمبود واگن مترو شهر شیراز را پیگیری کرد که در این زمینه نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد که با تحقق آنها امیدواریم شاهد افزایش واگن‌های مترو و همچنین کاهش فاصله حرکت به ویژه در خط ۲ شیراز باشیم.
 
در راه آهن شیراز به اهواز وزارت نفت همکاری می‌کند

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سفر خود به تهران در جلسه با محمد جواد اوجی وزیر نفت احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور به شیراز و همچنین احداث پالایشگاه شماره ۲ این کلان شهر را پیگیری کرد.

او همچنین همکاری وزارت نفت برای احداث راه آهن شیراز به اهواز را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

ایمانیه سپس در دیدار با مجید چگنی معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران، موضوع خط انتقال گاز در شهر بین المللی سلامت شیراز را بررسی و راه‌های جابجایی این خط را با هدف آزاد شدن بخشی از زمین‌های این شهر بین المللی و همچنین استفاده سرمایه‌گذاران حوزه سلامت بررسی و پیگیری کرد.

نماینده عالی دولت در فارس سپس با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات وضعیت ارتباطات و پیشرفت پروژه‌های فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در فارس را پیگیری کرد. وی در این جلسه با اشاره به تفاهمات قبلی برای انجام این کار، به پیگیری و رفع مشکلات موجود در این مسیر تاکید کرد.

با توجه به تبادل نظر‌های صورت گرفته نیز مقرر شد اجرای فیبر نوری در کلانشهر شیراز تا پایان تابستان و سایر شهر‌های استان تا دهه مبارک فجر سال جاری به اتمام برسد.

او همچنین با طرح موضوع پوشش آنتن دهی آزادراه شیراز اصفهان از قول مجموعه وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات آنتن دهی آزادراه حضرت شاهچراغ علیه السلام طی ۱۴ روز آینده خبر داد.

آغاز قطعه ۸؛ در آینده‌ای نزدیک

استاندار فارس سپس در دیدار با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی تکمیل هرچه سریع‌تر قطعه ۷ آزادراه شیراز به اصفهان را خواستار شد و زمان شروع به احداث قطعه ۸ و توافقات لازم در این زمینه را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

او همچنین تزریق مالی به طرح احداث قطار شیراز به بوشهر را با هدف افزایش سرعت اجرای این طرح با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی پیگیری کرد.

راهبرد مسئولان فارس؛ اتحاد برای ۸۷ طرح کلان استان

استاندار فارس در پایان سفر خود به تهران در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس که با حضور ۱۶ نفر از نمایندگان مردم شریف فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن آرزوی توفیق برای نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر نهایت استفاده از وقت در جهت خدمتگزاری و اهتمام جدی در مسیر اعتلای استان و شهرستان‌های فارس تاکید کرد.

او گفت: نعمت خدمتگزاری و تلاش در راستای کسب رضایت مردم که در نهایت رضایت خداوند متعال را نیز کسب می‌کند به شما نمایندگان اعطا شده است؛ شکر این نعمت، انجام وظیفه در حد توان و اختیارات است و امیدواریم در چهار سال پیش رو با کسب رضایت مردم، اعتلای بیش از پیش نظام مقدس و شهید پرور جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم. 

ایمانیه با تاکید براینکه اقشار، احزاب، گرایش‌های سیاسی، صاحب نظران، مدیران اجرایی استانی در مباحث مرتبط با منافع استانی باید یکصدا، واحد و یکپارچه در میدان باشند، افزود: بنا بر مقدرات الهی تقریبا مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم همزمان باهم فعالیت خواهند کرد؛ مسئولین استان با نمایندگان مجلس در ۸۷ پروژه فارس هم قسم می‌شوند تا مردم استان در بالاترین سطح برخورداری از امکانات قرار داشته باشند.

او تصریح کرد: لحاظ عدالت در انجام پروژه‌ها با توجه بر آمایش سرزمینی استان، بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی طرح ها، اولویت‌داربودن آن پروژه در توسعه استان و منفعت جمعیت بیشتر مردم از آن طرح و در نهایت تناسب با جایگاه علمی و فناوری استان در این هشتاد و هفت طرح مد نظر قرار گرفته شده است تا همه مسئولین استانی اعم از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری استان، مدیران نظامی و انتظامی استان تمام توان و همت خود را برای تکمیل این طرح‌ها در دوران دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم به کار ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار