شورای سیاست‌گذاری ارزی فارس تشکیل شد

با دستور استاندار فارس با هدف تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری ارزی در استان فارس تشکیل شد.

محمدهادی ایمانیه در جلسه سیاست گذاری جذب سرمایه‌گذاران با تمرکز بر سرمایه‌گذاران خارجی گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که شاهد جهش در سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.

ایمانیه از حاضرین در جلسه خواست هر فردی که در ۱۰ سال گذشته برای سرمایه‌گذاری در فارس اقدامی کرده، اما پس از مدتی منصرف شده است را شناسایی، لیست و دلایل انصراف آنها را مشخص و موانع عدم سرمایه‌گذاری ایشان را بررسی کنند تا دلیل انصراف پیدا شده و در رفع آن تلاش شود.

او افزود: در ۵ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های ارزی محقق شده در سطح کشور را نیز بررسی کنید و پس از آن با آمایش سرزمینی استان مطابقت و پیشنهاد سرمایه گذاری در فارس را به ایشان ارائه دهید.

استاندار فارس دستور تشکیل شورای سیاستگذاری سرمایه‌گذاری ارزی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و نائب رئیسی معاون هماهنگی امور گردشگری استان را صادر کرد و از اداره اقتصاد و دارایی، شرکت شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی صنعت و معدن و تجارت به عنوان اعضای این شورا نام برد و در ادامه به نقش دیپلماسی در اقتصاد پویا و فعال هم اشاره کرد و گفت: رایزن‌های اقتصادی ایران در کشور‌های حوزه خلیج فارس و همچنین سایر همسایگان، نقش بسزایی در افزایش سرمایه‌گذاری ارزی دارند؛ رایزنی بیش از پیش و تعامل همه جانبه با ایشان مورد توقع مدیریت استان است.

ایمانیه با اشاره به حجم صادرات کشور در سنوات اخیر گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های صادر کنندگان فارسی، تدابیری اتخاذ گردد تا قسمتی از ارز حاصل از صادرات طبق فرایند‌های قانونی در استان فارس سرمایه‌گذاری شود.

او، جمع آوری قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران به صورت مختصر مفید و کاربردی جمع بندی شود و به اطلاع سرمایه گذاران برسد که این اقدام گامی مثبت در مسیر افزایش سرمایه‌گذاری ارزی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس در پایان با اشاره به اهمیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری و نقش آن در توسعه سرمایه‌گذاری خارجی گفت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری آنطور که باید به نتیجه مطلوب نرسیده است. همچنان شاهد وجود گره‌ها در برخی دستگاه‌ها هستیم پس اگر می‌خواهیم در این زمینه به نتیجه دلخواه برسیم باید مجدانه در این پنجره واحد حضور داشته باشیم؛ حضور مدیران کل در این پنجره واحد اهمیت بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار