۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز هفت اتاق عمل در چابهار تخصیص یافت

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز هفت اتاق عمل و موافقت خرید ۱۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس به این دانشکده تخصیص یافت.

 ایرج ضاربان  اظهارکرد: برگزاری جلسه هیأت امناء دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان که برای نخستین بار به میزبانی دانشکده علوم پزشکی چابهار برگزار شد، خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی را برای حوزه سلامت به همراه داشت.

وی در خصوص مهمترین مصوبات این جلسه افزود: با توجه به کمبود امکانات درمانی و اتاق عمل در بیمارستان امام علی(ع) چابهار که مرکز مراجعه بیماران است ۲۰۰ میلیارد ریال به منظور ساخت هفت اتاق عمل جدید و مجهز دیده شد که وزارت بهداشت با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال پیش پرداخت و تاییدیه ساخت به دانشکده فرآیند ساخت آن بزودی آغاز می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه خرید چهار دستگاه خودروی فرماندهی حادثه در مواقع بحرانی، یک خودرو فرماندهی از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ۱۰ دستگاه خودروی سمند از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور تقویت ناوگان نقلیه دانشکده و توزیع بین ۶ شهرستان زیر پوشش(چابهار، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد و کنارک) است که بزودی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کمبود شدید خودروی آمبولانس در تمامی ۶ شهرستان‌های زیر پوشش، خرید ۱۲۰ دستگاه خودروی آمبولانس با مشارکت خیران سلامت نیز مورد موافقت و تصویب هیأت امناء قرار گرفت.

  ضاربان تصریح کرد: خرید یک مرکز درمانی با ظرفیت ۹۶ تخت به منظور کاهش بار بیمارستان امام علی(ع) چابهار با استفاده از تسهیلات بانکی نیز در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین ساخت انبار دارویی مجهز و استاندارد با اعتباری بیش از ۱۲۰میلیارد ریال به منظور دپوی دارو بویژه داروهای اورژانسی با شرایط نگهداری مناسبت تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار