حضور قدرتمند در المپیک پاریس اولویت اصلی فدراسیون تکواندو است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: حضور قدرتمند تکواندوکاران کشورمان در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اولویت اصلی این فدراسیون است.

ساعی گفت: 

با اشاره به حضور چهار تکواندوکار کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس،افزود: تکواندوکاران کشورمان موفق شدند تمامی سهمیه تعیین شده برای حضور در این بازی‌ها را کسب کنند.

وی اظهار کرد: تیم ملی ایران با مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم آقایان در رقابت‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

رئیس فدارسیون تکواندو با اشاره به اینکه ۱۲۸ تکواندوکار از بیش از ۵۵ کشور جهان در المپیک پاریس حضور خواهند داشت، بیان کرد: این امر بیانگر اهمیت و جایگاه بازی های المپیک است و بهترین های جهان در این رقابت ها حضور دارند.

ساعی اضافه کرد: در حال حاضر تمرکز فدراسیون بر بازی های المپیک است تا نمایندگان کشورمان در رقابت‌های المپیک با آمادگی کامل شرکت کنند و با درخشش خود دل ملت بزرگ ایران را شاد و پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در بیاورند.

استقبال از رشته ورزشی تکواندو افزایش یافته است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در سال های اخیر استقبال از رشته ورزشی تکواندو در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

ساعی با بیان اینکه در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ورزشکار در نقاط مختلف کشور در رشته ورزشی تکواندو بیمه ورزشی و سازماندهی شدند، افزود: در گذشته ۵۰ درصد ورزشکاران سازماندهی شده آقا و ۵۰ درصد دیگر هم خانم بودند، اما بعد از قهرمانی خانم ناهید کیانی در مسابقات جهانی تعداد ورزشکاران خانم نسبت به آقایان تا حدودی افزایش یافته است.

وی با اشاره به روند روبه رشد تکواندو ایران، بیان کرد: امسال تیم ملی تکواندو مردان کشورمان بعد از هشت سال در بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در ویتنام با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان آسیا شد.

وی اظهار کرد: همچنین برای نخستین بار تیم زنان تکواندوی ایران پارسال موفق شد در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در کره جنوبی، با کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز بر سکوی قهرمانی آسیا تکیه کند.

مسابقات لیگ برتر تکواندو به طور منظم برگزار می شود

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: مسابقات لیگ برتر تکواندو در تمامی رده های سنی به طور منظم برگزار می شود و این روند ادامه خواهد داشت.

ساعی با اشاره به برگزاری منظم لیگ برتر تکواندو، افزود: پارسال لیگ برتر تکواندو ایران با شرکت ۱۲ تیم در بخش مردان و ۱۰ تیم در بخش بانوان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری منظم مسابقات کشوری از اولویت های فدراسیون تکواندو است، اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۳۶۴ تیم در رده های سنی مختلف از سراسر کشور در انواع لیگ های تکواندو با هم رقابت کردند.

مسابقات سراسری تکواندو در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون تکواندو از برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در قالب "جام صفوی" به میزبانی اردبیل خبر داد.

ساعی با اشاره به موافقت فدراسیون تکواندو با پیشنهاد مسئولان ورزش استان مبنی بر برگزاری مسابقات کشوری تکواندو به میزبانی اردبیل در قالب جام صفوی، گفت: زمان برگزاری این مسابقات هنوز قطعی نشده ولی این رقابت‌ها حتما به میزبانی اردبیل برگزار خواهدشد.

وی افزود: تلاش می شود این مسابقات در رده سنی برگزاری شود که یک تیم هم از استان اردبیل در این رقابت‌ها شرکت کند.

رئیس فدارسیون تکواندو با اشاره به استعدادها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل بیان کرد: تکواندو اردبیل در رده سنی پایایه خوب است و در صورت انجام حمایت‌های لازم در آینده نه چندان دور در سطح کشور حرفی برای گفتن خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.