پلمب ۲ واحد صنفی مشاور املاک در زاهدان

مدیرکل صمت سیستان‌وبلوچستان گفت: چهار واحد صنفی متخلف شناسایی و دو واحد صنفی در طرح ویژهٔ نظارت بر بنگاه‌ها و مشاورهای املاک مرکز استان پلمب شد.

 ایرج حسن‌پور  کرد: در راستای اجرای مصوبات کارگروه نظارت، تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و پیرو دستورالعمل و بخشنامه‌های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، به‌منظور حمایت از حقوق مردم و جلوگیری از انجام تخلفات صنفی توسط واحدهای مشاور و بنگاه‌های املاک، طرح ویژه نظارت بر بنگاه‌های املاک و مستغلات در سال جاری در حال انجام است.
 
وی افزود:این طرح با انجام گشت‌های مشترک نظارتی بر واحدهای مذکور با هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل صمت و با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی و کارشناسان بازرسی اداره کل صمت استان در مرکز استان انجام می‌شود.
 
 مدیرکل صمت استان اذعان کرد: در جریان بازرسی و بازدیدهای به‌عمل‌آمده از واحدهای صنفی مشاور املاک در زاهدان تعداد چهار واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخ‌نامه معتبر، عدم ارائه صورت‌حساب و... شناسایی و پرونده‌های تخلفات برای این واحدها تشکیل و تعداد دو واحد صنفی مشاور املاک نیز به دلیل نداشتن جواز کسب و.... با دستور مرجع قضایی پلمب شدند.
 
وی تصریح کرد: تمامی پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 
 
حسن‌پورادامه داد: برای واحدهای مشاور املاک که پلمب می‌شوند علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، پلاکارد نیز در محل واحد صنفی به مدت ۲۰ روز کاری جهت اطلاع‌رسانی به مردم، نصب می‌شود.
 
 وی در پایان اذعان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی ازجمله احتکار، گران‌فروشی، عدم درج قیمت بر کالا و.... مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.
 

برچسب ها: مشاور املاک ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار