حملات اوکراین به روسیه با موشک‌های آمریکایی خطر جنگ جهانی به دنبال دارد

به گفته یک تحلیلگر نظامی سیا حملات اوکراین به روسیه توسط موشک‌های آمریکایی منجر به جنگ جهانی خواهد شد.

اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا و تحلیلگر نظامی سیا در کانال یوتیوب «ریداکتد» Redacted گفت که حملات اوکراین به روسیه توسط موشک‌های آمریکایی منجر به جنگ جهانی خواهد شد.

او هشدار داد که هدف اشتباه در داخل روسیه، می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار منجر شود.

به گفته ریتر، اگر نیرو‌های اوکراینی همچنان به موشک‌های دوربرد غربی مسلح شوند، جهان همچنان در خطر خواهد بود.

ریتر تاکید کرد: تا زمانی که موشک‌های ATACMS را از آنها نگیریم، تا زمانی که SCALP و Storm Shadow را از آنها نگیریم، فرصت ایجاد شرایط برای درگیری هسته‌ای را به اوکراین خواهیم داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی با نمایندگان رسانه‌ها در سن پترزبورگ گفت که مسکو می‌تواند به ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین پاسخ نامتقارن بدهد. 

کی یف اخیرا از موشک‌های ATACMS آمریکا برای حمله به شبه جزیره کریمه استفاده کرده است. این اقدام پس از مجوز بایدن برای حمله اوکراین به خاک روسیه با موشک‌های آمریکایی صورت گرفت. اخیراً چندین کشور غربی به کی‌یف اجازه داده‌اند تا روسیه را با تسلیحات خود مورد حمله قرار دهد. به ویژه، ایالات متحده استفاده اوکراین از تسلیحاتی را که به آنها منتقل شده بود علیه اهدافی در قلمرو روسیه در مجاورت منطقه خارکف تأیید کرد. در عین حال، واشنگتن ممنوعیت حملات برون مرزی با موشک‌های تاکتیکی ATACMS و سایر سلاح‌های آتش دوربرد را تایید کرده است.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به حساب می‌آید به طوری که کنگره این کشور به تازگی بسته ۶۱ میلیارد دلاری از کمک‌های نظامی را برای کی یف تصویب کرد. این در حالی است که روسیه، دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان به هیچ عنوان از اقدامات مداخله جویانه واشنگتن رضایت ندارد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار