معافیت تهیه‌کنندگان مواد اولیه صنایع‌دستی اصفهان از پرداخت مالیات

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: تهیه‌کنندگان مواد اولیه صنایع‌دستی اصفهان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با پاسداشت هفته صنایع‌دستی در آئین تجلیل از هنرمندان و صادرکنندگان نمونه صنایع‌دستی شهرستان برخوار گفت: این هفته مختص هنرمندان صنایع‌دستی است و آنها هستند که باید سخن بگویند و ما باید فقط مستمع مسائل و مشکلات‌شان باشیم.


امیر کرم زاده افزود: در ایام فعالیت دولت سیزدهم و با حمایت‌های رئیس‌جمهور شهید و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز بیمه ۱۰ هزار نفر هنرمند صادر شد که ۱۰ درصد آن متعلق به استان اصفهان است.


او گفت: با حمایت دولت، پس از این تمامی شرکت‌های تهیه‌کننده مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی از پرداخت ۱۰ درصد مالیات ارزش‌افزوده معاف هستند که این خود نقش مهمی در رونق صنایع‌دستی دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: لغو پیمان برون‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان صنایع‌دستی و همچنین معافیت صادرکنندگان صنایع‌دستی از لزوم درج معاملات خود در سامانه‌های ارزی ازجمله دستاورد‌های دولت سیزدهم بود.


او تاکید کرد: تلاش شود تا در حوزه صنایع‌دستی، تولیدکننده فقط دغدغه تولید داشته باشد و نگران فروش نباشد، بنابراین تلاش می‌کنیم تا شرایطی را فراهم‌آوریم تا فعالان صنایع‌دستی شرایط بهتری در زندگانی هنری خود تجربه کنند.


در ادامه این آیین، از هنرمندان و صادرکنندگان نمونه صنایع‌دستی شهرستان برخوار که در ۳۵ رشته فعالیت می‌کنند تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.