مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت آسیاب تاریخی آبشار طلایی در شهر نراق خبر داد.

محمود مرادی نراقی گفت: شهر تاریخی نراق با داشتن بیش از ۳۰ آسیاب آبی در گذشته به شهر آسیاب‌های آبی معروف بوده که متاسفانه در سنوات گذشته این آسیاب‌ها رها و عمدتا تخریب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اعتبار در نظر گرفته شده برای این بنای تاریخی را  ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این بخش از مرمت طاق، تویزه و دیوارهای بنا مرمت خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این اداره کل با همکاری و مشارکت شهرداری نراق اقدام مرمت آسیاب تاریخی جنب آبشار طلایی شهر را در دستور کار خود قرار داده است افزود: شهرداری نراق در سنوات گذشته بیشترین تعامل را با میراث‌فرهنگی استان داشته است و از این جهت یک الگوی موفق برای معرفی به دیگر شهرهای استان و حتی کشور می‌تواند باشد.

مرادی نراقی افزود: ان‌شاءالله مرمت این بنای با ارزش تاریخی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و به عنوان بخشی از پازل گردشگری این شهر تاریخی به روی گردشگران بازگشایی خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ضمن تشکر از مدیریت شهری نراق ادامه داد: استان مرکزی با درایت استاندار و تیم همراهش به استان احیاگر نان کامل در کشور تبدیل شده و ساخت و مرمت آسیاب‌های آبی جدای از فرصت‌های گردشگری این حرکت ارزشمند و اصولی در تغذیه سلامت را  تقویت خواهد کرد.

مرادی نراقی گفت: انتظار می‌رود شهرداری نراق پس از مرمت این بنای تاریخی و فعال شدن آن با ایجاد کارگاه‌های پخت نان محلی با آرد کامل چرخه تولید و فروش و گردشگری غذایی را در این شهر تاریخی هدف گردشگری تکمیل کند.

او با اشاره به اینکه در جنب این آسیاب، یخچال تاریخی و کارگاه گلاب گیری هم وجود دارد ادامه داد: فرصت‌های بی‌نظیری از لحاظ جذب گردشگر در این منطقه وجود دارد که امیدواریم به زودی گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شود.

برچسب ها: تعمیر ، آسیاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.