صدراعظم آلمان:

پوتین در مورد کاهش حمایت بین‌المللی از اوکراین اشتباه می‌کند

اولاف شولتس روز پنجشنبه مدعی شد که پوتین در مورد کاهش حمایت بین‌المللی از اوکراین دچار اشتباه شد و گروه هفت همچنان متعهد به حمایت از کی‌یف است.

به نقل از رویترز، شولتس در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در ایتالیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد که پوتین در مورد کاهش حمایت بین‌المللی از اوکراین در گذر زمان دچار اشتباه شد و «تعهدت بسیار شفاف» غرب به اوکراین باید اوکراینی‌ها را برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود جسورتر کند.

وی افزود: این پیام روشنی به رئیس جمهوری روسیه است که نمی‌تواند منتظر و امیدوار باشد که مشکلات مالی یک کشور حامی اوکراین به او اجازه دهد که در جنگ پیروز شود.

شولتس از توافق سران گروه هفت برای اعطای وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین از محل دارایی‌های مسدودشده روسیه در غرب استقبال کرد و آن را «گامی تاریخی» خواند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که واکنش مسکو به استفاده از دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه به نفع اوکراین، برای بروکسل بسیار دردناک خواهد بود.

زاخارووا پنجشنبه در نشستی خبری افزود: (برای واکنش به این اقدام) به اندازه کافی، اموال و سرمایه‌های اروپایی در روسیه وجود دارد و اینکه نمایندگان دولت ما بار‌ها در این باره سخن گفته‌اند، کافی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات تلافی جویانه مسکو برای بروکسل بسیار دردناک خواهد بود، بنابراین آنها باید قبل از هر چیز هزینه اقدام جنون‌آمیز خود را باید از کیف پول خودشان بپردازند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار