امام خبر داد؛

جزئیات پیشنهادهای جبهه اصلاحات به پزشکیان

سخنگوی جبهه اصلاحات جزئیات پیشنهادات این جبهه به پزشکیان را تشریح کرد.

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگویی گفت: ما نقدهای زیادی نسبت به بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشته و داریم. نقد مشخص ما تحمیل آیین‌نامه شورای نگهبان به قانون اساسی و بعد تسری آن به مسئله حق انتخاب شدن است. ما شاهد بودیم که خیلی از افراد واجد شرایط از جریان‌های مختلف و همچنین زنان کشورمان ثبت‌نام کرده بودند اما در لیست تأیید صلاحیت‌ شدگان قرار نگرفتند. 

وی افزود: با توجه به شرایطی که در جبهه تعریف شده بود و دعوتی که جبهه اصلاحات از آقای پزشکیان انجام داد، ایشان به عنوان یکی از کاندیداهای جبهه اصلاحات حضور پیدا کرد و مورد تایید واقع شد، ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و ایشان مورد حمایت تمام و کمال جبهه اصلاحات و احزاب عضو خواهد بود.

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: گفتگو با آقای پزشکیان بیشتر موضوعات فرهنگی و اجتماعی مورد نظر بوده. تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد، قوانینی که متأسفانه شاید خلاف قانون اساسی یا خلاف منافع اکثریت مردم و منافع ملی ترسیم، تدوین و حتی مصوب شده است و به جای آنکه هنجار ایجاد کند به سمت ناهنجاری رفته از جمله این صحبت‌ها بود. 

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: بحث هویت‌بخشی به جایگاه رئیس‌جمهور به عنوان دومین شخص رسمی کشور براساس اصول ۱۱۳ و ۱۲۱ قانون اساسی به عنوان پاسدار قانون اساسی و مواردی که حقوق ملت مورد تضییع واقع شده، موضوع آزادی بیان، اجرای بدون تنازل قانون اساسی به ویژه فصل ۳ قانون اساسی که با حقوق مردم سروکار دارد،‌ از جمله موضوعاتی بود که با آقای پزشکیان درباره آن گفت‌وگو کردیم.

امام بیان کرد: انتظارمان این است که آقای پزشکیان بیشتر به ناکارآمدی‌های موجود، مسببین آن و شرایط نابرابری که برای برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی پیش‌روی ایشان است، بپردازد. به این‌‌ها اضافه کنید وضعیت اقتصادی و تورم، تحریم‌ها و ناکارآمدی که در سه سال اخیر باعث افزایش مشکلات معیشتی مردم شدند.

منبع: ایلنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار