آتش سوزی بی سابقه مراتع دزفول پس از ۵۶ ساعت مهار شد

بخشدار سردشت دزفول گفت: آتش سوزی گسترده و بی سابقه مراتع و جنگل‌های شمال این شهرستان پس از ۵۶ ساعت به طور کامل مهار شد.

حبیب الله سوزنگر گفت: آتش سوزی که از منطقه "پیرفزک" بخش شهیون آغاز و تا روستای "بوالحسن" بخش سردشت دزفول گسترش یافت سرانجام در ساعت ۲۲ شب چهارشنبه مهار شد.

وی کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه را مهمترین عامل در گسترش حریق دانست و گفت: رسیدن به سر آتش نیازمند چنیدن ساعت پیاده روی در منطقه کوهستانی بود و این موجب شد تا عملیات مهار این آتش بسیار دشوار و فرسایشی شود.

بخشدار سردشت دزفول با بیان اینکه این آتش سوزی چهار بار مهار ولی پس از چند ساعت مجدد شعله ور شد، ادامه داد: حجم و گستردگی آتش سوز به قدری بود که علاوه بر نیروهای بسیج سردشت، تیم‌های منابع طبیعی، هلال احمر بوالحسن، عشایر منطقه و نیروهای سپاه دزفول، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در عملیات مهار آتش مشارکت داشتند.

وی افزود: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی و مردمی در مهار این آتش مشارکت داشتند که از تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آنها در سخت گذر ترین مناطق شهرستان تشکر می‌کنم.

سوزنگر با بیان اینکه ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که عامل اصلی احتمالی این آتش سوزی گسترده، سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی بوده است گفت: آتش زدن کاه و کلش مزارع خلاف قانون و جرم است و برخورد قاطع قضایی با این متخلفان باید به طور جدی دنبال شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال و پرحجم بودن علوفه‌ها در منطقه افزود: گرم شدن هوا و تبدیل این علوفه به هیزم‌های قابل اشتعال، موجب شده تا اجتناب از آتش زدن مزارع به ویژه در بخش شهیون و سردشت دزفول به دلیل دارا بودن جنگل‌های ارزشمند اهمیت مضاعف دارد.

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
این بخشها می‌باید شهرستان میشدند تا نیروهای آتش نشانی و غیره از دزفول حرکت کنند تمام جنگلها و مراتع خاکستر میشن