خوزستان در دولت سیزدهم رکورددار تولید گندم و چغندر در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان در دولت سیزدهم رتبه نخست تولید گندم و چغندر قند در کشور را کسب کرد و همواره رکورد دار بوده است.

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خوزستان با بیش از ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تخمین تولید یک میلیون و سیصد هزار تن محصول چغندر قند، رکورددار تولید این محصول در کشور است.

وی افزود: میزان خرید گندم از کشاورزان در سال ۱۳۹۹-۱۴٠٠ (قبل از آغاز به کار دولت مردمی) یک میلیون و هشتاد هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسید و در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، به میزان یک میلیون و هفتصد و بیست هزار تن افزایش پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر فرآیند برداشت گندم دراستان در حال انجام است و تا کنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی در خصوص دستیابی به رکورد حمل بار محصول گندم در کشور گفت: در سال زراعی جاری با وقوع بارش باران بی‌سابقه همزمان با زمان برداشت گندم در استات، با بسیج همگانی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بخش خصوصی رکورد حمل بار محصول گندم به میزان تقریباً ۸۰۰ هزار تن در بازه زمانی هشت روز، در کشور به استان خوزستان اختصاص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار