آماده سازی نقشه راه توسعه همه مناطق آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای توزیع عادلانه زیرساخت‌ها نقشه راه و توسعه تمام مناطق استان آماده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی  در جلسه بررسی مصوبات سفر شهرستانی به شوط با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور شهید در توجه به مناطق محروم و اجرای عدالت در توزیع زیرساخت‌ها گفت: با بازدید‌های میدانی و بررسی مطالبات بحق مردم و نظریه‌های کارشناسی در سفر‌های شهرستانی، نقشه راه و توسعه تمام مناطق استان آماده شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: در همین راستا، برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه متوازن امکانات و زیرساخت‌ها در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی صورت گرفته و بخش قابل توجهی از مصوبات توسعه‌ای نیز اجرایی شده و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اجرای بسیاری از مصوبات سفر شهرستانی به شوط اضافه کرد: با وجود محدودیت‌ها، بخش بزرگی از مصوبات سفر شهرستانی به شوط به عنوان مطالبات بحق مردم، به اتمام رسیده و مصوبات باقیمانده نیز با اهتمام ویژه مدیران و پیگیری‌های انجام شده اجرایی می‌شود.

مقام ارشد اجرایی استان با تاکید بر افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان جهت تسریع در روند اجرای مصوبات اظهار کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مصوبات باقیمانده، در حداقل زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های عمرانی استان ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی، دستگاه‌های اجرایی ضمن تقویت ساختار کارشناسی و استفاده از افراد با انگیزه و متخصص در حوزه عمرانی، با برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت زمان، روند اجرای پروژه‌ها را تسریع کنند.

معتمدیان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده و مدیریت جهادی و کار شبانه روزی، پنج هزار پروژه مختلف نیمه تمام در مناطق روستایی و شهری آذربایجان غربی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه ها، ضمن ایجاد رضایتمندی در بین مردم، بسیاری از پروژه‌های عمرانی تعیین تکلیف شده و آذربایجان غربی از این نظر رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

معتمدیان با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان شوط اضافه کرد: تامین آب کشاورزی و شرب در شهرستان شوط، از اولویت‌های مهم دولت در این منطقه بوده و ضروری است از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع آن استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به صورت جدی پیگیر جذب اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌های عمرانی باشند چراکه این امر می‌تواند زمینه اختصاص اعتبارات کلان برای اتمام طرح‌ها را فراهم کند.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در این جلسه حضور داشت که در خصوص عملکرد بنیاد مسکن در شهرستان شوط گزارش ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.