مقاوم سازی بیش از ۷۳۰۰ واحد مسکن روستایی در تویسرکان

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان گفت: تاکنون بیش از ۷۳۰۰ واحد مسکن در روستا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۷۵۴ میلیارد تومان در روستا‌های این شهرستان مقاوم سازی شده است.

سهیل مومیوند با بیان اینکه مسکن روستایی محل فعل وانفعالات اقتصادی واجتماعی روستائیان به عنوان منبع ظهور وبروز هویت فرهنگی ایفای نقش می‌کند گفت: بر این اساس و به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی و ارتقای کیفی مسکن در روستا‌ها طرح مقاوم سازی، نوسازی وبازسازی مسکن روستایی در کشور شروع ودر شهرستان تویسرکان هم با وجود حدود ۱۳۵۰۰ واحد مسکن فرسوده روستایی تاکنون اقدامات خوبی در جهت مقاوم سازی انجام شده است

وی افزود: هم اکنون با کمک و مساعدت دولتها، نظام بانکی، همت روستائیان وتلاش همکاران بنیاد مسکن بیش از ۷۳۰۰ واحد مسکن در روستا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۷۵۴ میلیارد تومان، مقاوم سازی شده است.

مومیوند افزود: با شروع طرح نهضت ملی مسکن در استان سهمی از ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به مسکن روستایی تعلق گرفت که سهم استان حدود ۴۸ هزار واحد بوده که با توزیع بر اساس شاخص‌ها در سال گذشته تعداد ۹۰۰ فقره سهمیه به شهرستان تویسرکان تعلق گرفت و تا کنون تعداد ۸۰۰ فقره به بانک معرفی شده و ۴۳۰ مورد عقد قراداد صورت پذیرفته است.

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان در ادامه تعداد واحد ساخته شده از ابتدای دولت سیزدهم در این شهرستان را ۳۲۳ فقره برشمرد و اظهار داشت: این واحد‌ها با پرداخت تسهیلاتی به ارزش ۶۵ میلیارد تومان و میانگین مساحت ۱۲۰ متر مربع و به همراه آورده متقاضی ساخته شده است.

 وی با اشاره به وجود دو بخش مرکزی وقلقلرود در این شهرستان بهره مندی بخش قلقلرود را از این تسهیلات به نسبت بیشتر عنوان کرد و افزود: درصد مقام سازی در بخش قلقلرود ۶۵ درصد است که این رقم در حد میانگین استانی را نشان می‌دهد و، اما در بخش مرکزی مقاوم سازی ۴۸% درصد انجام شده که نیازمند تلاش برای رسیدن به میانگین‌های کشور واستانی دارد.

این مسئول در خصوص کمک‌های بلاعوض اظهار داشت: از طریق حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و پرداخت بلاعوض به واحد‌های در حال ساخت روستائیان در قالب بلاعوض اقشار، مسکن محرومان، بازسازی سیل سال ۹۸ و کمک خیرین تا کنون ۲۵ میلیارد تومان به ۱۱۵۰ واحد روستایی کمک شده است.

وی در ادامه به همکاری مطلوب نهاد‌های حمایتی با بنیاد مسکن اشاره کرد وابراز داشت: در این خصوص در این شهرستان همدلی وهمکاری خوبی بین بنیاد مسکن ونهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد وبهزیستی وبسیج سازندگی وجود دارد که با توجه به تفاهم نامه‌های کشوری این شهرستان در ساخت واحد‌ها با مشارکت نهاد‌های حمایتی برای افراد زیر پوشش در قالب تفاهم نامه‌های ۴۰ هزار کمیته امداد وبسیج سازندگی، تفاهم نامه ۱۰ هزار بهزیست وتفاهم نامه ۵ هزار کمیته امداد عملکرد بسیار مطلوبی داشته ایم به گونه‌ای که در تفاهم نامه بهزیست نخستین شهرستان بوده که تمامی سهمیه را جذب، ساخت وبه بهربرداری رسانیده ایم.

 مومیوند از برنامه بنیاد مسکن برای مقاوم سازی تمامی واحد‌های روستایی شهرستان خبر داد واظهار داشت: برای این منظور نیاز به ارائه ۸۷۰۰ فقره تسهیلات داریم تا با همت مردم ومسئولان ودستگاه‌های مربوطه موفق به مقاوم سازی صددرصدی در روستا‌ها شویم وشاهد ارتقاءکیفیت زندگی وحفاظت از جان ومال روستائیان در حوادث طبیعی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ای کاش علاوه بر طرح مقاوم سازی به مقوله بافت وفرهنگ روستایی توجه داشته باشند که با این طرح کم رنگ نشود.