آمار طلاق در خانواده‌های متمول بیشتر است

مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین گفت: متاسفانه آمار طلاق در خانواده‌های متمول بیشتر است و پژوهش نشان می دهد بیشترین ضعف در ازدواج کمبود مهارت هاست و آموزش کافی نبوده است.

علیخانی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین در گفتگو با برنامه روی خط باشید رادیو قزوین گفت: بعد از شروع کار دولت سیزدهم سند تحول تدوین و ابلاغ شد. در این سند تمامی مشکلاتی که بانوان با آن مواجه بودند در نظر گرفته شده بود و ۷ کارگروه تشکیل و به ابعاد مختلف پرداخته شده بود. گفتمان سازی الگوی سوم زن انقلاب بود که خیلی اجرایی نشده بود. مبنای آن تغییر دیدگاه به زن مسلمان بود.

علیخانی اضافه کرد: زنان در عین اینکه چارچوب‌های دین اسلام را در حضور اجتماعی رعایت میکنند در منزل نیز نقش هایشان را ایفا میکنند. در جوانی جمعیت نیزبا تمام کم و کسری‌ها ستاد جمعیت تشکیل شد و گفتمان شکل گرفته و در تحکیم خانواده با موضوع ازدواج نیز کار‌های مختلفی انجام شده. فضای ازدواج در کشور خوب نیست و کاهش پیدا کرده در استان ما سن ازدواج و فرزند آوری بالا رفت و نسبت به کشور بالاتر هستیم. ارگان‌های مختلف مشغول کار هستند، اما مردم خبر ندارند. مرکز جامع ازدواج کارش را آغاز کرده، اما باید نگرش و فرهنگ تغییر پیدا کند.

وی اظهار کرد: تغییر سبک زندگی از دهه ۷۰ سرعت بیشتری پیدا کرد و قبلا در ازدواج محله‌ها و همسایه‌ها برای آشنایی زوجین واسطه میشدند، اما در حال حاضر تغییر پیدا کرده از ازدواج ساده خبری نیست و تشریفات زیادی دارد. متاسفانه آمار طلاق در خانواده‌های متمول بیشتر است و پژوهش نشان میدهد بیشترین ضعف در ازدواج کمبود مهارت هاست و آموزش کافی نبوده است. والدین در کنار تسهیل گری گاهی اوقات مانع هستند و مواردی داشتیم با گرفتن ایراد‌های غیر منطقی مانع ازدواج میشوند و بهانه تحصیل نباید مانع ازدواج باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: ازدواج دانشجویی همه ساله انجام میشود و دفتر نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند و امسال ۱۵۰ زوج از دانشگاه‌های مختلف استان در دانشگاه فرهنگیان جشن گرفتند.

وی افزود: البته سرعت ساخت خوابگاه‌های متاهلی کم است که باید بیشتر شود. زیست عفیفانه یکی از کارگروه‌های ماست و زن ایرانی باید احساس کند یک مدیر قوی در منزلو یک بانوی تاثیر گذار در اجتماع است. تسهیلات فرزند آوری در سال گذشته به ۹۰ درصد ثبت نامی‌ها پرداخت شد و هزار قطعه زمین رایگان به خاواده‌های ۳ فرزندی تخصیص داده شده و به خانواده‌های چند قلو‌ها هم تسهیلات مختلفی پرداخت شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین گفت: در قسمت خودرو نارضایتی وجود دارد و برنامه ریزی آن از اختیار استان خارج است. در قانون جمعیت ۲۴ مانع فرزندآوری را مشخص کرده و به دنبال رفع آن هستیم. با سالمند شدن جامعه مشکلات زیادی پیش رو داریم و اگر قصد عبور از چالش‌ها را داریم باید در زمینه فرزند آوری اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار