مدیرکل اوقاف قزوین:

کارکرد زیارتگاه چهارانبیا بین المللی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: کارکرد زیارتگاه چهار انبیا بین المللی بوده و باید اتفاقات فاخر و ارزشمندی در ساماندهی این اماکن صورت پذیرد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جریان مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های متبرکه چهار انبیا و امامزاده صالح (ع) گفت: ضرورت ایجاد یک مرکز فرهنگی مناسب در قزوین باعث شد تا با همکاری میراث فرهنگی اقدامات عملیاتی ویژه‌ای نسبت به ساماندهی زیارتگاه‌های عنوان شده داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در دوران پهلوی دست اندازی‌هایی به بقعه چهارانبیا شد و وجود مغازه‌های پیرامون این بقعه مشکلاتی را در سیما و منظر آن ایجاد کرد که بر همین اساس طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های متبرکه چهار انبیا و امامزاده صالح (ع) امروز به امضا رسید، ادامه داد: این طرح فقط به بقعه چهار انبیا خلاصه نمی‌شود، بلکه طرح میدان دارالشفا نیز در قزوین بازطراحی صورت می‌گیرد.

این مسئول همچنین اضافه کرد: برای گسترش بقعه چهارانبیا به عنوان یکی از اصلی‌ترین نماد‌های طرح ساماندهی توافق شده تا همانند مرمت امامزاده حسین (ع) با اعتبار اوقاف و با اقدامات عملیاتی سازمان میراث فرهنگی استان کار‌ها پیگیری شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، بقعه چهارانبیا طی انجام این طرح به مرکز شریانی تردد قزوین از شرق، غرب، شمال به جنوب تبدیل می‌شود و مسیر‌های مناسبی برای این طرح باز خواهد شد، همچنین در ورودی شمالی این بقعه نیز یک سردر آبرومند و باشکوه برای معرفی آن نصب می‌شود تا در آینده به محل تردد روزانه مردم تبدیل شود.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه مغازه‌های پیرامونی به خود بقعه چهارانبیا بازگردانده می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید فضا‌های زیارتی به مغازه تبدیل شود و در طرح جدید حدود ۶۰ واحد تجاری در ضلع جنوب و جنوب شرقی بقعه ایجاد خواهد شد و یک بازآرایی و شبستان نیز به این بقعه افزوده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: سعی داریم تا فضای آبرومند با کارکرد‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم و شبستان زیر زمینی این بقعه را به نمایشگاه تولیدی بانوان سرپرست خانوار تبدیل کنیم.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های متبرکه چهار انبیا و امامزاده صالح (ع) ۲ سال به طول می‌انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار