چهارمحال و بختیاری پایتخت تولید خوراک آبزیان در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن خوراک آبزیان به‌عنوان پایتخت تولید این محصول در کشور معرفی شده است.

حسین برزگر در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه ۱۴۰ هکتار مجوز اجرای طرح‌های کشاورزی صادر شده است، اظهار داشت: این استان در دولت سیزدهم با همت کشاورزان و حمایت دولت فصل جدیدی از تولید را رقم زد.

وی با بیان اینکه توسعه دیم‌زار‌ها و گلخانه‌ها از ۲۹ هکتار به ۱۰۰ هکتار رسیده است، افزود: تولیدات کشاورزی این استان در دولت سیزدهم به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است که این جهش تولید در سه برنامه محقق شد.

برزگر اضافه کرد: تعریف زنجیره راهبردی ارزش بادام، ساخت شهرک تخصصی بادام، فعال شدن تحقیقات آبزیان از جمله اقدامات موثر در تولید کشاورزی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم است.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن خوراک آبزیان به‌عنوان پایتخت تولید این محصول در کشور معرفی شده است.


بیشتر بخوانید


برزگر بیان داشت: صنعت دام و طیور این استان دچار چالش‌هایی شده بود و تولیدکنندگان در دو سال گذشته شرایط سختی را تجربه کردند، اما امروز به تولید پایدار در این حوزه رسیدند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به مشابه پارسال واحد‌های مرغداری از خط اعتباری مکانیزاسیون بالغ بر۶۰۰ میلیارد تومان تجهیز شدند، گفت: در این بازه زمانی ۲۱ درصد رشد تولید مرغ ثبت شد و در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی داریم.

برزگر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم صادرات جایگزین واردات مرغ است، تصریح کرد: اولین خط دو کشتارگاهی چهارمحال و بختیاری و سردخانه ۷۰۰ تنی زیر صفر افتتاح شد.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی این استان و کم هزینه بودن انرژی، ۳۰ پروانه احداث سردخانه مرکز کشور در چهارمحال و بختیاری تعریف شده است.

برزگر با بیان اینکه نیاز گوشت قرمز مردم چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار تن است، اضافه کرد: با ظرفیت موجود فعلی در حوزه تولید گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری، تولید با ظرفیت مازاد بر نیاز مردم ادامه دارد و امکان تولید ۲۷ تن گوشت قرمز فراهم است.

وی ادامه داد: ۴۳ مجتمع دامداری برای ساماندهی جمعیت دام چهارمحال و بختیاری هدف‌گزاری شده است که ساخت ۱۰ مجتمع در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
استان بام ایران چهارمحال بختیاری توان تبدیل شدن به قطب پرورش ماهی های سردابی و خاویار را هم داراست امیدواریم استان به جایگاه بلند خود در تولید انواع ماهی سردابی هم برسد
آخرین اخبار