ارائه گذرنامه معتبر ایرانی شرط اخذ رأی از ایرانیان ساکن در خارج از کشور

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: ساکنان در خارج از کشور در صورتی که به کارت‌های شناسایی خود دسترسی نداشتند می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی رای خود را ثبت نمایند.

سید مهدی موسوی اظهار داشت: متولدین ۱۳۸۵/۰۴/۰۸ به قبل می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و رای خود را ثبت نمایند.

وی افزود: اداره کل ثبت احوال در راستای مشارکت حداکثری مردم در این حماسه سیاسی، تا دو روز قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند کلیه درخواست‌های مردم را رسیدگی کرده و مدارک شناسایی را از طریق دفاتر پیشخوان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۸۸۰ مورد کارت هوشمند ملی در استان در صف تحویل قرار دارد که در دفاتر پیشخوان آماده تحویل هستند و مردم باید در اسرع وقت به این دفاتر مراجعه و مدارک شناسایی خود را دریافت نمایند.

وی گفت: مردم برای اطلاع از وضعیت کارت هوشمند خود می‌توانند از طریق کد دستوری #۶۰۹۰*۴* اقدام نمایند و با انتخاب دستگاه‌های دولتی ورود پیدا کرده کد ملی خود را وارد کنند و از وضعیت کارت هوشمند خود اطلاع پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


موسوی بیان داشت: افرادی که مدرک هویتی خودشان را مفقود کرده اند و دسترسی به شناسنامه ندارند می‌توانند از طریق ورود به سامانه ثبت احوال استان به نشانی https://www.sabteahval.ir/chb، پنجره خدمات الکترونیکی را انتخاب کرده و وارد سامانه شوند سپس در قسمت مدار‌ک پیدا شده جستجو نموده و مدرک هویتی خود را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از طریق سامانه سهیم به نشانی https://sahim.sabteahval.ir/ می‌توانند با ورود به لینک پست یافته‌های شرکت پست مدارک مفقودی خود را یافت نمایند.

موسوی ادامه داد: ۱۹ واحد ثبتی ثبت احوال و دفاتر ۵۰ گانه پیشخوان مرتبط با سازمان ثبت احوال، تا ۲ روز قبل از برگزاری انتخابات به مردم خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار