برگزاری مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی برای دومین بار در استان مرکزی

نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدویی، با رویکرد حمایت از بازی‌های ایرانی برگزار می‌شود.

 علیرضا فراهانی، معاون تنظیم گری و کسب و کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه گفت: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدویی، با رویکرد حمایت از بازی‌های ایرانی برگزار می‌شود. این رویداد سال گذشته در ۱۵ استان از جمله استان مرکزی برگزار شد و منتخبان هر استان مسابقات بخش نیمه نهایی و نهایی را به صورت حضوری در تهران برگزار کردند.

فراهانی با اشاره به اینکه در مسابقات سال گذشته حدود ۱۱ هزار نفر از استان مرکزی از طریق سایت بازیکو ثبت‌نام کردند، افزود: مسابقات نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی از ۱۵ تا ۲۹ مرداد در سطح کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام از متقاضیان از ۱۹ خرداد آغاز شده است و تا پنج مرداد ادامه خواهد داشت. از هر استان چهار نفر برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

او تصریح کرد: تقویت فرهنگ و سواد بازی در خانواده‌ها از مهم‌ترین رویکرد‌های نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی است و بخش برخط این دوره با حضور بیش از ۲۰ بازی موبایلی ایرانی برگزار می‌شود.

معرفی سایت همگرا، استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان برای توسعه زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای، معرفی برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های آموزش، پژوهش، نظارت و ساماندهی بازار بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از بازی‌سازان و صنعت بازی کشور، برگزاری اردو‌های آموزش بازی‌سازی، برگزاری دوره‌های سواد بازی و رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موضوعاتی بود که معاون تنظیم‌گری و کسب و کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نشست به آنها اشاره کرد.

حسین محمودی فر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به عزم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسداری و صیانت از فرهنگ ایرانی _ اسلامی گفت: استان مرکزی سال گذشته برای اولین بار برگزاری این رویداد در استان را تجربه کرد که با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان در استان مواجه شد. امیدواریم در این دوره نیز این استان بتواند میزبان برگزاری این مسابقات با رویکرد حمایت از بازی‌های ایرانی و ارتقاء سواد بازی در خانواده‌ها باشد.

او توجه به تولید بازی و برپایی دوره‌های تولید بازی و آموزش بازی‌سازی را از رویکرد‌های مهم دنبال شده در حوزه بازی‌سازی در این استان دانست و گفت: استان مرکزی برای برگزاری اولین دوره‌های آموزش بازی‌سازی در استان آمادگی دارد.

محمودی فر همچنین تصریح کرد: پیشنهاد اضافه شدن رشته ساخت بازی‌های رایانه‌ای به مجموعه رشته‌های هنرستان‌های هنر‌های زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.