در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

آغاز ماراتن ۶ نفره مناظره‌های انتخاباتی از امشب

برگزاری مناظره‌های انتخاباتی همیشه یکی از هیجان انگیز‌ترین برنامه‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری است که می‌تواند تاثیری زیادی روی رای افراد داشته باشد.

یک هفته ای است که تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است. میزگرد‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، برنامه‌های صف اول، گفت و گوی ویژه خبری و با مردم و حتی برنامه بدون تعارف از مهمترین بخش‌های  تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری دولت چهاردهم بوده است.

همه این ۶ نفر به تساوی از تمامی این برنامه‌ها با وقت یکسان استفاده کردند و در این روز‌ها نیز پخش مستند‌های نامزد‌ها به تازگی آغاز شده است. مستند‌هایی که البته با وجود فرصت کم نامزد‌ها باید صبر کرد و پس از مشاهده آن درباره اش تحلیل ارائه داد.

علاوه براین سفر‌های استانی، حضور در میان طرفداران، نشست‌های خبری و صحبت با بخش‌های مختلف مردمی از مهمترین برنامه‌های انتخاباتی  کاندید‌های ریاست جمهوری و عرضه خود به مردم برای کسب رای بوده است.  

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری کشورمان همگی به شکلی جدی به دنبال کسب نظر و آرای مردم هستند و این جدیت را می‌توان در گفت و گوی‌های این ۶ نفر به بهترین شکل متوجه شد.  

نامزد‌های انتخابات ریاست  جمهوری در تمامی برنامه‌ها بسته به نوع آن برنامه تبلیغاتی به بیان مسائل و اولویت‌های خود پرداختند. عده‌ای موفق بودند و عده‌ای نیز نتوانستند رضایت هوادارن خود را کسب کنند. اما با همه این مسائل و حاشیه ها،  برگ برده انتخابات و آن چیزی که شاید بتواند رای‌های در سبد مردم را تغییر دهد هنوز آغاز نشده است.

مناظره انتخاباتی، مهمترین روز تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است. اتفاقی که برای مردم و تمامی رای دهندگان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین می‌تواند هیجان خاصی را در میان مردم و مسئولین باعث شود.

شاید اگر اکنون در سطح جامعه از مردم درباره تبلیغات انتخابات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بپرسیم، اولین موضوعی که مطرح شود مناظره‌های انتخاباتی است و همین نیز نشان از اهمیت مناظره‌ها دارد. مناظره‌ای که اولین آن امروز آغاز می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ صرفا یک تحول مرتبط با عرصه داخلی ایران نیست، بلکه به تناسب اقتدار و نفوذ جهانی جمهوری اسلامی ایران، تاثیر و بازخورد این رخداد در منطقه و جهان نیز عمیق و شگرف خواهد بود. میزان مشارکت مردم در انتخابات نه تنها باعث تقویت سرمایه اجتماعی نظام می‌شود بلکه به نمایش گذاشتن مردم سالاری دینی ملت ایران و گردش مسالمت امیز قدرت در کشور، یک الگوی ویژه و جذاب از حکمرانی را فراروی ملت‌های همسایه و منطقه قرار خواهد داد. یکی از راهبرد‌های اصلی رسانه ملی در این روز‌ها دادن آگاهی از برنامه و عملکرد نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

نکته حائز اهمیتی که شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی را برآن داشته تا با تولیدات مختلف به عمق بخشی آگاهی مخاطبان خود کمک کنند.

تجربه‌ها حاکی از این است که هرکجا ساختار مناظره به معنای واقعی خود نزدیک شده، در نتیجه انتخابات هم بسیار تاثیرگذار بوده است. نمونه‌ای از این موارد که  در کشور‌های دیگر نیز مشاهده شده است.

مناظره نیکسون و کندی  که به عنوان اولین مناظره انتخاباتی تلویزیون در تاریخ از آن یاد می‌شود.  در سال ۱۹۶۰ برگزار شد. زمانی که کندی توانست در مقابل دوربین‌های تلویزیون در مقابل نیکوسن که آن زمان معاون رییس جمهور هم بود، به پیروزی دست پیدا کند، پیروز انتخابات هم شد.

از آن زمان تاکنون مناظره‌های تلویزیونی بین نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در جهان تبدیل شده‌اند.

بر این اساس، در دورانی که پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی به ندرت به رکورد‌های چند ده میلیونی دست پیدا می‌کنند، مناظره‌های تلویزیونی ریاست جمهوری در جهان همچنان یکی از پرمخاطب‌ترین رویداد‌های رسانه‌ای به شمار می‌روند.

مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی یکی از چالش برانگیزترین انواع برنامه‌های رسانه‌ای هستند. از آنجا که مناظره‌ها در خصوص مسائل حساس و مهم بین نخبگان جامعه، برگزار می‌شود، مدیریت صحیح اجرای مناظره‌ها ضروری است.

مناظره یکی از شیوه‌های مفید برای معرفی دیدگاه‌های مختلف به جامعه و فهم بهتر افکار عمومی از مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی واجتماعی است.

به هر حال اولین دور از ۵ مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ امشب از ساعت ۲۰ آغاز می‌شود.  مناظراتی که حساس‌ترین و سرنوشت سازترین بخش از دوره محدود تبلیغات رسمی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، خواهد بود. چرا که بدلیل مطرح شدن کلیدی‌ترین مسائل مورد علاقه مردم، مخاطبان فراوان دارند و می‌توانند نقش تعیین کننده در سرنوشت نامزد‌ها و نتیجه انتخابات و حتی آینده کشور ایفا کنند.

باید ببینیم از بین آقایان قالیباف، جلیلی، زاکانی، پزشکیان، پورمحمدی و قاضی زاده هاشمی، کدام یک میتوانند در این مناظرات سبد رای مردم را به نفع خود برگردانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
بورس آیینه ی تمام نمای اقتصاد هر کشوری هست. یک نیم نگاهی به بورس بیندازید تا از وضعیت اسفبار اقتصادی باخبر شوید . این وضعیت اسفبار اقتصادی و سقوط بورس نتیجه ی بی کفایتی، نالایقی و بی سوادی خاندوزی ، فرزین و عشقی هست . آیا جناب قالیباف تو این مدت ۴ سال که رئیس مجلس بودند ، یک بار ، تاکید می کنم حتی یک بار شد که خاندوزی ،فرزین و عشقی را ملزم به پاسخگویی و یا استیضاح نماید ؟؟!!!‌!!
جواب خیر. جناب قالیباف تو این مدت دست روی دست گذاشتند و تماشاچی شده بودند و هیچگونه عکس العملی نشان ندادند و اقتصاد و بورس به این سرنوشت دچار شد در صورتی که جناب قالیباف با استیضاح و برکناری خاندوزی ، فرزین و عشقی می توانست از سقوط بورس جلوگیری نماید . پس نتیجه می گیریم اگر می توانست و می خواست کاری برای ملت کرده باشد توی این ۴ سال انحام داده بودند . شاید هم مثل حسن روحانی گفتند که من کاره ای نبوده ام . اگر کاره ای نبودید ، بیجا می کنید که پُست و مقام را اشغال کرده اید و جای یک فرد توانا ، دلسوز و پاکدست را گرفته اید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
قالیباف این همه تو مجلس بوده چکار کرده ؟ الان زشت که بگه ایله میکنم بیله میکنم.مثلا این داره میشه رئیس دولت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
چرا دشمنان در ترور آقای رئیسی هیچ سخنی و تحلیلی نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مناظره ای که از قبل بهشون تقلب رسوندین مناظره نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اصولگراها باید فورا به نفع محمدی پور کنار بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اگه عقل داشته باشن به نفع اونی که تو نظر سنجی ها جلوتر بوده باید کنار بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مناظره که زنده نباشه ارزش دیدن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
انشالا دست به دست هم دهیم ودکترسعید جلیلی انتخاب شودکه ازهمه شایسته تراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
خدایا به دادمون برس.
خدایا کمک کن یک نفر که لایق هست رو انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
تا وقتی که دنبال انتخاب کردنی خدا به دادمون نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مناظره دردی از مردم چاره نمی کند حاکمیت آسایش را از زندگی مردم بریده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رای بی رای هیچکی رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
کاملا تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
۵ بعلاوه ۱. پارتی بازی شورای نگهبان برای تندردها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
از کاندیداها در مورد اقتصاد و بورس سوال شود که سوال میلیونها ایرانی هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
پرسیدن چه فایده داره وقتی که همه جوابها دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
رییس جمهور از قبل تعیین شده و و این کمدی کلاسیک بازی ها فقط برای کشاندن مردم پای صندوق رای است و بس
آخرین اخبار