ورود سامانه بارشی جدید از فردا

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۴ تیر سامانه بارشی جدید از شمال غربی کشور وارد شده و نیمه غربی را بارانی می‌کند.

 صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق پراکنده و وزش باد را شاهد هستیم گفت: در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

وی ادامه داد: فردا دوشنبه با گذر موج تراز میانی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران پیش بینی شده است.

او  با بیان اینکه  بارندگی ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ارتفاعات البرز در مازندران شرق تهران و قزوین شدت می یابد گفت:  تا آخر هفته گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  توضیح داد: روز چهارشنبه به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می‌شود.در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: پنجشنبه برای شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبارو رعد و برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۴ تير ۱۴۰۳
مردیم از خوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۴ تير ۱۴۰۳
پس چرا ما بارون این سامانه های بارشی رو نمی‌بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
شوخی میکنی
جدی نمیگی
ما قدیمی رو ندیدیم
آخرین اخبار