سمنان از سفرهای شهید جمهور بیش ازهزار میلیارد ریال اعتبار بیابان زدایی دارد

معاون استاندار سمنان با تاکید بر لزوم افزایش طرح‌های بیابان‌زدایی، گفت:هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور شهید به استان به طرح‌های بیابان‌زدایی تخصیص یافت.

حمیدی در حاشیه بازدید از طرح های بیابان زدایی در غرب استان سمنان گفت: در سفر اول رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی اقدامات زیربنایی زیادی انجام گرفت که هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری به استان سمنان تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به عملکرد خوبی که در این حوزه رقم خورد، در سفر دوم نیز در ردیف های اعتباری قرار گرفت و در گام اول ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که با افزایش اجرای این طرح ها در مهار بیابان های استان همراه بود.

وی با بیان اینکه به روش های مختلف اقداماتی برای بیانبان زدایی اجرا شده که یکی از این طرح ها به صورت نمونه کشوری در این منطقه اجرایی شد، ابراز کرد: استفاده از بادشکن های غیرزنده از جمله نی یا ساقه های برنج و پنبه در راستای جلوگیری از فرسایش بادی و بیابان زایی در این طرح اجرا شد.

این مسئول ا اشاره به اینکه تثبیت شن های روان به صورت شطرنجی طرحی است که به عنوان نمونه کشوری در گرمسار توسط منابع طبیعی در حال اجرا است، گفت: کاشت درخت تاغ در مناطقی که مستعد رشد گیاه است برای جلوگیری از فرسایش بادی به مساحت ۳۰ هکتار در غرب استان سمنان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.