تعیین ۱۲۹٦ شعبە اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در کردستان

رئیس ستاد انتخابات در کردستان از وجود یک هزار و ۲۹۶ شعب اخذ رای ثابت و سیار برای این دوره از انتخابات خبر داد.

مهدی رمضانی امروز در نشستی با رسانه‌های استان که با محوریت هماهنگی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه فرایند انتخابات یک سال زودتر از موعد مقرر برگزار خواهد شد همه امورات لازم هم در محدوده ستاد انتخابات کشور و هم استان به صورت طبیعی در حال انجام بوده و هیچ‌گونه اختلالی در این فرایند مشاهده نشده است.

رئیس ستاد انتخابات در کردستان با بیان اینکه ۳۱ هیئت اجرایی در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شده است، گفت: در کل استان ۱۲۹٦ شعب اخذ رای ثابت و سیار برای اخذ رای مردم وجود دارد و نیازمندی‌های لازم برای برگزار انتخابات در استان فراهم شده و هیچگونه مشکلی در این زمینه نداریم.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی دخیل در برگزاری انتخابات هستند که تمامی این افراد مشخص شده‌اند، همچنین ماموریت تمام دستگاه‌های زیربط کامل توجیه شده است.

وی با تاکید براینکه استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات دارد، افزود: امیدواریم با توجه به خدمات ویژه شهید آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان کردستان، عدد مشارکت در استان بسیار بهتر از دوره‌های گذشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات در کردستان به نکات مهمی درباره فرآیند اخذ رای اشاره و اظهار کرد: اخذ رای فقط با دو مدرک شناسنامه و کارت ملی‌های هوشمند شکل خواهد گرفت و ثبت‌احوال استان نیز آمادگی کامل برای صدور و تحویل شناسنامه المثنی و کارت ملی هوشمند تا قبل از انتخابات را دارد.

رمضانی با تاکید بر اینکه در این دوره الزامی به مهر کردن شناسنامه‌ها وجود ندارد، گفت: کسانی که ۱۸ سال تمام داشته باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رمضانی تصریح کرد: نامزد‌های ریاست جمهوری می‌توانند نمایندگانی در شعب اخذ رای داشته باشند تا بر روند برگزاری انتخابات نظارت کنند و در صورت مشاهده تخلف به هیئت نظارت انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند و پروتکل انتخابات کامل مشخص است، گفت: اگر افرادی بخواهند فراقانونی عمل کنند با آنان برخورد می‌شود، هیئت نظارت و هیئت بازرسی در هر شعبه حضور دارند و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که انتخابات در سلامت کامل برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به موقعیت شناسی مردم کردستان در دوره‌های گذشته، گفت: با تلاش شبانه روزی شهید جمهور در سه سال گذشته، کشور را به نقطه ثباتی رساند و کار رئیس‌جمهور بعدی راحت‌تر خواهد بود و می‌تواند نقطه عظیمت دولت چهاردهم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.